18 Ноември 2024понеделник05:52 ч.

София и МВР в задънена улица за дълга за охрана на метрото

Столичната община не иска да плаща на полицаите, за да пазят стратегическия обект, дължи им 11 млн. лева

/ брой: 97

автор:Деси Велева

visibility 1021

Деси ВЕЛЕВА


Столичната община, "Метрополитен" и СДВР са в задънена улица по отношение на изплащането на нарастващите дългове за охрана на метрото. Въпросът се обсъжда от месеци, но казусът не може да намери решение. Над 11 милиона лева дължи общинското дружество, което стопанисва метрото, на СДВР за охрана за месеци назад. "Метрополитен" не е в състояние да плати задълженията си, дори продължава да трупа нови, стана ясно от обсъждане на проблема в комисията по транспорт към Столичния общински съвет. Като причина за критичната ситуация се изтъква пандемията от КОВИД-19, която е намалила приходите, както и енергийната криза, увеличила разходите. От "Метрополитен" се оплакват и че Центърът за градска мобилност също не им плаща редовно. Правени са предложения дълговете да се разсрочат, но отговор от МВР няма. От дружеството настояват общината да вземе решение по казуса, тъй като се опасяват, че СДВР може да предприеме стъпки към предявяване на иск. 

От ръководството на Столичната община пък смятат, че след като метрото е определено като стратегически обект, за охраната му трябва да плаща самата държава. "МВР определя кои обекти са с национална сигурност, как да се пазят, както и какви да са заплатите на охраната, а ние плащаме сметката", коментира зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов. 

Следващата стъпка е представители на МВР да се поканят на разговори в общината, за да се обсъди разсрочване на изплащането на задълженията или опрощаването им. 


Хартиеният билет за метро остава

Хартиеният билет за еднократно пътуване за метро остава. Според промените в наредбата за пътуване в София, приети през миналата година, той трябваше да бъде спрян от продажба на 1 юни. Утре се очаква общинските съветници да гласуват поредната корекция на наредбата, която промени тарифната политика за пътуване в столичния транспорт. Според вносителите това е нужно за по-голямо удобство на пътуващите, както и заради приходите, които получава метрото чрез продажба на хартиени билети през касите. Те са около 1,2 млн. лева на месец при 35 000 продавани билети на ден. 

 

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1878

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1896

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1933

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1989

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1872

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 2058

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1762

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 2027

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1980

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1943

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1818

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ