18 Ноември 2024понеделник16:00 ч.

Германски вагони пътуват и по линията София-Варна

/ брой: 157

автор:Дума

visibility 4246

От днес новодоставените германски вагони пътуват и по линията София - Варна - София, съобщи БДЖ. Четири от тях ще бъдат композирани в бързия влак от София за Варна, заминаващ от Централна гара в 10 часа. Други четири ще бъдат включени към бързия влак, потеглящ от Варна за София в 9,25 часа. Двете композиции с климатизирани вагони ще пътуват всеки ден и ще се движат по маршрут София - Пловдив - Варна и Варна - Пловдив – София.
БДЖ продължава поетапното пускане в движение на новодоставения подвижен състав от "Дойчебан".
След финализирането на процедурите по технически прегледи и сертификация, всички вагони ще бъдат включени в пътническите влакове в страната.
"БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и "Дойче бан" подписаха договор за доставката на 72 модернизирани вагони, някои от които на възраст 40 години, за над 30 милиона лева през пролетта. Първите 19 от тях пристигнаха в началото на юни. Те бяха пуснати по линията София - Бургас - София. Лично министърът на транспорта Георги Гвоздейков и германския посланик у нас изпробваха предимствата на климатизираните вагони. Десетина дни по-късно обаче те излязоха извън строя и климатиците спряха да работят. Причината се оказа липсата на обучен персонал за справяне с работата на охлаждащата система.
Другият проблем, с който се сблъскаха модернизираните германски вагони, е че не могат да се теглят от новите германски локомотиви на "Сименс", които БДЖ купи. Причината е, че БДЖ са поръчали локомотиви, подаващи 1500 волта захранване, с каквото работят старите пътнически вагони на държавните железници. Стандартът в Германия, съответно на "новите" германски вагони е 1000 волта, и за да може германските локомотиви да теглят германските вагони, се наложи да се купят преобразуватели.
Проблемът е разрешен и с помощта на универсалните червени локомотиви "Шкода", които подават всякакво напрежение, и първоначално спасиха положението с "министерския влак".
Вагоните втора ръка на "Дойче бан" са произведени в периода от 1982 до 2003 г. и остатъчният им срок за експлоатация е 15 години.
33 са значимите произшествия с влакове през миналата година, като 21 от тях са пострадали хора. За такова се определя всяко произшествие с поне един загинал или тежко ранен, или със значителни щети по подвижния състав – за над 150 000 евро или значително нарушаване на движението. Това посочва министърът на транспорта Георги Гвоздейков в писмен отговор на депутатски въпрос. От началото на тази година до 7 август е имало общо 195 произшествия, като 47 от тях са по вина на Националната компания "Железопътна инфраструктура", 70 са по вина на железопътни предприятия, а 78 са по други външни причини. За същия период инцидентите с влакове са общо 66, като 42 са по вина на НКЖИ, уточнява министърът. Той допълва, че няма информация за значими произшествия през тази година, тъй като те още се разследват. Но уточнява, че по причина на НКЖИ допуснатите произшествия са предимно на жп линии с просрочен ремонт и на които предстои такъв.

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 352

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 279

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 298

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 277

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 1023

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 305

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 267

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 322

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ