18 Ноември 2024понеделник06:03 ч.

Новото е добре познато старо

/ брой: 97

автор:Васил Попов

visibility 2586

Да има закон за службите за сигурност е един не само много важен, не само закъснял, но вече и наболял въпрос. От такава гледна точка обсъждането на тази тема на вчерашното заседание на Консултативния съвет за национална сигурност (КСНС) при президента е полезно. Експертите отбелязват, че колкото е полезно, толкова е и излишно. Всеки един държавен глава във всяка една държава би трябвало да бъде наясно, че специалните служби не трябва да са предмет на полемика между различните властови центрове в държавата, а трябва да са заковани.
Истината за проблема със службите за сигурност е в малко по-друга посока. На всички е ясно, че тези служби не произвеждат държавни решения, но произвеждат основната информация, върху която се вземат държавните решения. Ето защо ние се замисляме дали е правилно всичките такива структури да бъдат концентрирани в едни ръце. Ако трябва да поясним. Националната разузнавателна служба (НРС) преминава на подчинение от президента към изпълнителната власт. Т.е. в ръцете на Бойко Борисов.
Дали случайно такава концентрация на службите за сигурност не започва да ни напомня за някогашната Държавна сигурност? Тя също беше в МВР. Около това заседание на КСНС се появиха коментари и най-различни обяснения в медиите, които до голяма степен омаловажават дейността на службите. Небезизвестният син депутат Димо Гяуров дълбокомъдрено поясни, че държавното разузнаване произвеждало продукция, която се равнява на информация от прочетен вестник. Ако е така, нека припомним, че този ефрейтор от запаса, произведен в чин генерал, оглави НРС именно за да й извади зъбите, да й отреже ръцете и дори да й заличи паметта. Сегашното държавно ръководство продължава подобна разрушителна политика.
Ние нямаме възможност да присъстваме на тези заседания на КСНС, за да изкажем мнение как трябва да се изгражда системата за национална сигурност на страната. По тази причина експертните мнения предоставяме на широката общественост, която може да повлияе при вземането на политически и държавнически решения. Ако един бъдещ закон, бил той рамков или друг, определящ как да се изграждат тайните служби, не регламентира създаването на разузнавателна общност, той ще остане празен, кух и неизпълним. Всичко останало е в посока кой да разполага с информацията. И ако продължава тази некадърна абракадабра около най-важните структури на държавата, по-добре е управниците да седнат и да си четат вестници. За тях ползата ще бъде една и съща. Само хитреците ще знаят как да използват секретната информация за лично обогатяване. Ама то така си е по цял свят, с една малка разлика - отговорните държавници вкарват ползите в хазната, а други - в собствения си джоб.
 

В София се произвеждат 41% от БВП на страната

автор:Дума

visibility 1878

/ брой: 219

Потреблението на домакинствата ускори растежа

автор:Дума

visibility 1896

/ брой: 219

Експерт предлага по-нисък ДДС за рибата

автор:Дума

visibility 1933

/ брой: 219

Тръмп разговаря два часа с Байдън

автор:Дума

visibility 1989

/ брой: 219

Втора инстанция осъди експрезидент на Аржентина

автор:Дума

visibility 1872

/ брой: 219

Протест в Брюксел срещу крайнодесните

автор:Дума

visibility 2058

/ брой: 219

Пет години затвор грозят Марин Льо Пен

автор:Дума

visibility 1762

/ брой: 219

Медийният тероризъм

автор:Александър Симов

visibility 2027

/ брой: 219

Хронично бездействие

visibility 1980

/ брой: 219

"Символичната война" на съюзническите бомби

visibility 1943

/ брой: 219

Кой кой е в проектокабинета на Доналд Тръмп

автор:Дума

visibility 1818

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ