Размразяват проекта за тунел под Шипка
/ брой: 54
Още един голям инфраструктурен проект в България се раздвижва - замисленият още преди 120 години тунел под Шипка ще се сдобие най-после с готов технически проект. Ако бъде одобрен, изграждането на съоръжението ще започне още тази година.
Това става ясно от отговор на регионалния министър Иван Иванов на депутатско питане. По договор, сключен още през 2022 г., строителните дейности по проекта за обходен път на Габрово, в който е включен и тунелът под Шипка, трябваше да продължат 3 години и половина. Впоследствие обаче с анекс беше добавена още една година
Ако няма никакви обструкции пред готовия проект и държавата издаде разрешително за строеж, историческият тунел под върха трябва да е готов през 2029 г.
Тунелът по план трябва да е 3,2 километра и поне към момента е най-дългият пътен тунел в България. Има и четири по-малки тунела между 90 и 290 метра. Част от проекта е и обходният път на Габрово, както и пътят до самия тунел, които са с обща дължина 10,5 км.
Изработването на техническия проект също се забави. По договор той трябваше да е готов преди една година, но при кабинета “Главчев” МРРБ откри пропуски и грешки в парцеларния план, за които с друг анекс бе добавена още една година. Основната причина се оказаха грешки в кадастрите на Габрово и Стара Загора, заради които през лятото на 2023 г. проектирането е спряло.