18 Ноември 2024понеделник13:21 ч.

Вози се на кола

/ брой: 171

автор:Барбара Пейчинова

visibility 6440

Така ми бяха казали веднъж кондукторите в един влак на път из България. Бях им задала няколко въпроса за условията на пътуване и състоянието на влаковете, като например защо контактите в купетата не работят. Това ги изнерви и ми казаха, че в цената на билета не влизали контакти. А влиза ли прахолякът, който дишаме в мръсните купета? Влизат ли прозорците, които заяждат и не се отварят? А липсата на каквато и да е климатизация?
Това се случи през пролетта, преди най-тежкото за БДЖ лято, през което влакове се подпалваха, закъсняваха, изчезваха, дерайлираха и дори бяха бутани от пътници.
"Вози се на кола" продължава да кънти в ушите ми. Но аз тъпо и упорито с години качвах себе си и децата си на влакове, защото вярвах, че това е наше право и наш избор. До това лято, в което дори аз, вечната оптимистка, се отказах от това да използвам услугите на БДЖ. Докога? Не знам.
Някога раздрънканите влакове ми се виждаха приключенски и романтични, както сигурно и на повечето туристи, които се возят веднъж и се чудят в кой век точно са попаднали. До едно последно 9-часово пътуване от София до морето и една остра алергия, която се разрази от трупания с месеци прах по седалките. Тогава реших най-накрая да послушам съвета на кондукторите - да се возя на всичко друго, но не и на влак.
Само че се питам - ако аз като гражданин трябва да намеря друга алтернатива, за да се придвижвам из собствената си държава, а не да разчитам на БДЖ, какво трябва да направят всички хора, които използват железницата, за да пътуват до работа ежедневно, или всички ученици и студенти, които имат нужда да се приберат по родните си места ежеседмично или ежемесечно. Дали всички те могат да се качат на кола? Може би тогава да отпишем услугата като съществуваща изобщо на наша територия и всеки да потърси алтернатива. Но по тази логика можем ли изобщо да продължаваме да се наричаме държава?
Министър Гвоздейков вече го няма, предстои ни ново двегодишно чакане, за да се реализира поредната успешно-неуспешна сделка на бракувани вагони отнякъде. Гари пустеят, вехнат и гният, железопътни релси се амортизират, а инцидентите с влакове са ежедневие. И докато ние се надяваме на чудо, а БДЖ поема финални издихания, аз се питам ще се появи ли най-накрая някой, който да спаси железницата от приближаващата я смърт, защото тя второ подобно лято едва ли ще изкара. Едно е сигурно, ако се появи такъв спасител, със сигурност ще трябва да му издигнем паметник.

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 0

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 0

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 0

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 0

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ