Пърформанс
/ брой: 260
Думи, движения, жестове, гримаси... Едва ли някой ще се наеме да определи границите на пърформанса като постмодерна форма за изява на човешкия талант. Нерядко обаче зрелището се превръща в хаотично свидетелство за неспособността на група лоши актьори. Които вместо да въздействат, отблъскват публиката. Така се получава и с комисията за разследване на корупцията по високите етажи на властта, оглавявана от Яне Янев.
В духа на пърформанса лидерът на РЗС бе подхвърлен в политически спектакъл с най-прилягащата му роля на слугинаж. Зад маската на бореца против корупцията обаче пролича поръчковият изпълнител на властимащите, който трябва да прикрива далаверите й и да хвърля помия върху предишните. Обяснимо е защо Янев се е наел с нелицеприятната роля. Нали търси политическите дивиденти, получава медийно внимание и трибуна... Ясно е и защо ГЕРБ участва в цирка - за да отклонява вниманието от реалните проблеми, да предлага претоплени вкиснати интриги и да вади забравени скелети от гардероба...
Медиите трябва да получат "едно уважение", защото през всичките години, в които са правили разследвания, са достигнали до мъртви папки в институциите, погали с думи журналистите Янев. Извън това "уважение" обаче шефът на парламентарната комисия така и не отговори какво би могъл да направи със стотиците мъртви дела, извън "подходящото" информиране на широката публика. Яне Янев продължава да мълчи и по над 20-те сигнала, с които депутатите от Коалиция за България го засипаха. Но се зае да разнищва неприетия доклад на друга комисия, което е прецедент в парламентарния живот. И си затвори очите пред въпиющата корупция, която разяжда държавата най-вече по високите етажи на сегашната власт.
Всеки пърформанс може да задържи публиката, докато предлага нестандартни, оригинални и завладяващи сюжети. Ако ли не - участниците в него остават самотни, излъгани и оплюти... И забравени.