05 Август 2024понеделник21:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

По-хитри от папата

/ брой: 87

автор:Светлана Велева

visibility 2011

Новата система за тол таксата покрива 85% от пътната мрежа, гласи проектът. За сравнение - в държавите от ЕС тя покрива до 3%. И това е логично, предвид че тази такса се плаща от тежкотоварните автомобили, а те преминават по първокласните международни пътища. Ние обаче, нали сме по-хитри от папата, сме решили да покрием и голяма част от второкласните и третокласните пътища. То пак добре, ако ТИР-ът не заседне, пропадайки в някоя дупка. Реално обаче по тези пътища минават само автобусните превозвачи. Идеята на тол таксата, според депутата от ГЕРБ Александър Ненков, е по-справедливото събиране на средства - по-тежките превозни средства да плащат повече, защото и рушат повече. В това има логика, но ще плащат всички превозвачи, вкл. пътническите автобуси. И тук моделът е тотално сбъркан. Тъй като те правят множество ежедневни курсове, таксата реално ще натовари тях, а не преминаващия транзитен ТИР трафик.
Натоварването на автобусните превозвачи неминуемо ще вдигне цената на услугата - те вече прогнозираха с 15%. Но може и да са недостатъчно. За един автобус от София до Бургас например тол таксата ще струва 100 лв. за един курс, а те са десет на ден. Много фирми ще фалират и така отдалечени населени места, които разчитат само на автобусите, ще останат без превоз. Чрез тол таксите държавата иска да събере между 700 млн. и 1 млрд. лв. Евросредствата свършват и в новия програмен период оставаме без пари за строеж на пътища, казва Ненков. В цял свят обаче тези такси служат само за поддръжка на пътищата, а не за строеж на магистрали.
Всичко би могло да стане много по-лесно. Тол такса да се плаща само от тежкотоварните превозвачи и само на магистралите, както е навсякъде. А ремонтите по второкласните и третокласните пътища да са за сметка на постъпленията от акцизите. Те се плащат от хората, които карат коли и съответно рушат пътищата.


 

Започват засилени проверки за скорост по пътищата

автор:Дума

visibility 180

Полиция и доброволци издирват 73-годишна жена от Иваново

автор:Дума

visibility 171

ИТН връща мандата днес

автор:Дума

visibility 385

/ брой: 147

Водата измести палмовото масло в сиренето

автор:Дума

visibility 335

/ брой: 147

Хранителната индустрия се обяви срещу засиления данъчен контрол

автор:Дума

visibility 359

/ брой: 147

Плащаме с левове до 1 август догодина

автор:Дума

visibility 376

/ брой: 147

Бюджетът на червено с 1 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 147

Ескалират безредиците във Великобритания

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 147

Виетнамският президент стана и генерален секретар

автор:Дума

visibility 387

/ брой: 147

Крайнолеви саботирали жп мрежи в Германия

автор:Дума

visibility 358

/ брой: 147

Криза отвън

автор:Александър Симов

visibility 418

/ брой: 147

Време е да се спрат

автор:Зорница Илиева

visibility 391

/ брой: 147

След белия мъж идва жената

visibility 361

/ брой: 147

Защитата при бедствия е колективна задача

visibility 362

/ брой: 147

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ