06 Февруари 2025четвъртък17:59 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Близо 500 души са загинали при катастрофи през 2024 г., отчитат от Института по пътна безопасност

автор:Дума

visibility 7424

През 2024 г. са загинали 479 лица при тежки пътнотранспортни произшествия, ранените са 9046. Това съобщиха от Института по пътна безопасност.

Сравнителен анализ с данните от 2023 г. става ясно, че през първите пет месеца на годината жертвите намаляват средно с 22% спрямо 2023 година. През юни 2024 г. се констатира увеличение на жертвите с 39% спрямо същия месец на 2023-а. След това отново има спад на жертвите в периода юли - октомври средно с 24% спрямо същия период на 2023 година. Последните два месеца на годината се характеризират отново със значително увеличение на жертвите с 39%.

Анализът на данните показва нестабилна транспортна система, при която управлението на риска от настъпване на тежки пътни произшествия или липсва, или се използват неподходящи инструменти за въздействие на пътнотранспортния травматизъм. Налице е неспособност да се предвижда и въздейства настъпването на тежки произшествия по републиканската и общинска пътна мрежа.

"Отговорните институции не функционират като система за управление на риска от настъпване на тежки оизшествия. Статистическите данни показват, че броят на жертвите през 2024 г. се влияе от случайни събития и статистически грешки (през 2023 г. са настъпили повече единични произшествия със загинали повече от три лица спрямо 2024 г). Постигнатото намаление на годишна база с около 9% не би следвало да се възприема като закономерно, тъй като не е заложено в плановете и анализите на отговорните институции. За последните 10 години се наблюдава спад на жертвите от катастрофи като през 2014 г. те са били 660 души, докато през 2024 година те са 479. През този период също се констатират спадове и повишения на загиналите при произшестия през различните години", пишат в становището си от Института по пътна безопасност.

Налице тенденция за еволюционно намаляване на жертвите от произшествия, а не от конкретни действия на отговорните институции, съобщават от Института. Еволюционното намаление означава, че за 10 години се е подобрила пътната инфраструктура, обновил се е автопаркът и са се повишили медицинските способности да спасяват тежко ранени от преждевременна смърт.

От Института изтъкват, че през последните две години са предприети редица законодателни промени, информационни кампании и засилен полицейски контрол за предотвратяване на тежки катастрофи с водачи, употребили алкохол и наркотици.

"Изводът, който може да се направи, е, че е необходимо да се насочат законодателните усилия към промени, касаещи структурата и организацията на взаимодействие между отговорните институции, както и тяхната отговорност за състоянието на безопасността на движението по пътищата. Считаме, че се преекспонира желанието на емоционално обвързани лица за драстично повишаване на наказанията по Закона за движение по пътищата. Народните представители е необходимо да проявят хладнокръвие и безпристрастност при взимане на решения за промени в Закона", пише с становището на Института по пътна безопасност.

България кърпи дефицита с пари от Дания

автор:Дума

visibility 2208

/ брой: 24

Трябва да създадем механизъм за контрол на цените

автор:Дума

visibility 2217

/ брой: 24

500 млн. лв. не са разплатени по общинската програма

автор:Дума

visibility 2154

/ брой: 24

Правителството прави отчаяни стъпки, за да спаси пари от ПВУ

автор:Дума

visibility 2190

/ брой: 24

Смъртоносна стрелба в училище в Швеция

автор:Дума

visibility 2182

/ брой: 24

Испания намалява работната седмица

автор:Дума

visibility 2186

/ брой: 24

Протест в Австрия срещу дясната АПС

автор:Дума

visibility 2238

/ брой: 24

Войната на пътя

автор:Барбара Пейчинова

visibility 2177

/ брой: 24

Бълха ги ухапала

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2207

/ брой: 24

Над половината смъртни случаи на работа са от рак

автор:Евгения Младенова

visibility 2234

/ брой: 24

Макроикономически дисбаланси и конвергентни доклади

автор:Гарабед Минасян

visibility 2224

/ брой: 24

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ