02 Декември 2025вторник12:50 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Дерайлирала държава

/ брой: 166

автор:Барбара Пейчинова

visibility 18648

В рамките само на 24 часа София преживя пет инцидента с градския транспорт - два трамвая излязоха от релсите в центъра на града, един се подпали, друг катастрофира, а тролей се заби в стълб. Случайност ли е това? Не. Това е предупреждение. Това е диагноза за столицата и за цялата държава.
Градският транспорт в София отдавна е в плачевно състояние. Старите трамваи - ръждясали, тресящи се и скърцащи, - отдавна са за музей. Докога ще пътуваме в тенекиени кутии от миналия век, които тропат и могат да се разпаднат във всеки момент? Докога ще наричаме тези изостанали машини „градски транспорт“, когато те са позор за европейска столица? Във всяка нормална държава подобни трамваи биха били забранени, защото не са безопасни. А у нас? У нас те още „возят“.
И нека попитаме: изряден ли е транспортът, който ни кара да бъдем изрядни пътници? Години наред контрольори тормозят и изнудват хората, държат се грубо, унижават, искат да си плащаме билети и карти. Добре, но за какво точно плащаме? За да пътуваме в ръждясали кутии по разбити релси?
Докато „Център за градска мобилност“ се хвали с дигитализирани плащания и приложения, самият транспорт изостава с десетилетия назад. София няма нужда само от модерни начини да си купим билет - има нужда от нови трамваи, надеждни автобуси, поддържани линии и най-вече - визия за развитие.
Защото дерайлиралият трамвай не е просто поредна катастрофа. Той е символ. Символ на една отдавна дерайлирала държава. Държава, която се движи на автопилот, докато гражданите й треперят всеки път, когато се качат в градския транспорт.
И ако властта не разбере, че тук не става дума само за един трамвай, а за посоката, в която върви цялата държава - тогава следващият сблъсък може да не е просто транспортен инцидент, а национална катастрофа.

Иван Портних на съд за измама с пристанище

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 226

6 глоби имал шофьорът, убил полицай край Требич

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 226

600 000 българи нито учат, нито работят

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 226

Шаранът стига до 14 лева за килограм

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 226

Отменят забраната за износ на дизелово гориво

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 226

"Магазин за хората" тръгва в 70 обекта в Пловдивско с над 45 стоки

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 226

Гърция блокирана от гневни фермери

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 226

Антифашисти проведоха шествия в Хърватия

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 226

Има "още работа" след преговорите САЩ-Украйна

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 226

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 226

Подмяна и лъжи

автор:Александър Симов

visibility 0

/ брой: 226

Безработни

автор:Барбара Пейчинова

visibility 0

/ брой: 226

Дарения за милионер, с усещане, че така се бори мафията

visibility 0

/ брой: 226

Малко шум за вътреболничните инфекции

visibility 1

/ брой: 226

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ