КРС проверява мобилните оператори
/ брой: 4
Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) проверява мобилните оператори, предвид обявените от тях промени в общите условия на договорите на потребителите от 1 януари 2025 година. Това става ясно от съобщение, публикувано на интернет страницата на Комисията.
Тя осъществява постоянен мониторинг на всички мобилни предприятия и предлаганите от тях услуги. През декември 2024 г. КРС извърши комплексна проверка на "Йеттел България" ЕАД с цел установяване на качеството и техническите параметри на променените услуги и дали промените са допустими във връзка с обявеното увеличение на цените. Предвид изменените общи условия на договорите на потребителите, КРС започна цялостна проверка на трите предприятия. Събраната в хода на проверката информация ще бъде предоставена на Комисията за защита на потребителите (КЗП) във връзка с правомощието й да наблюдава устойчивостта на пазара на дребно с цел осигуряване защитата на потребителите срещу нелоялни търговски практики, допълват от КРС.
Председателят на Комисията за защита на потребителите Мария Филипова излезе с позиция. Според нея, ако КРС и Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) преценят, че мобилните оператори оказват значително въздействие върху цените на дребно на пазара на електронни съобщителни услуги, КРС би могла да осъществява контрол върху цените, докато е необходимо.
През тази седмица "Виваком" съобщи, че увеличава месечния абонамент с 2 лв. с ДДС за интернет услуги. Клиентите на компанията могат да закрият услугите без санкции до 7 февруари включително. Вдигането на заплатите и осигуровките е принудило "Виваком" да повиши цените за интернет услугите от февруари.
На 3 декември м.г. по повод анонсираното от мобилния оператор "Йеттел България" повишение на цените на услуги от КЗП съобщиха, че абонатите имат право да прекратят договора си без допълнителни разходи. "Йеттел България" вдигна цените от 5 януари, като месечните такси за мобилна услуга се увеличават с 2 или 3 лева в зависимост от тарифния план.