09 Декември 2025вторник12:49 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Илиян Йончев: Ще направим всичко възможно за подобряване на железопътния транспорт

автор:Дума

visibility 10303

„Трябва да се подобри диалогът, защото у синдикатите има притеснения дали хората ще запазят работата си, дали ще се подобрят условията на работа, как ще работят структурните звена за поддръжка на влаковия парк“. Това заяви в ефира на NovaNews народният представител от ПГ на „БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА“ Илиян Йончев. Социалистът каза, че БСП-ОЛ е провела среща с представители на КНСБ по темата. По думите му всички синдикати трябва да присъстват на 3 юли на изслушването на министър Караджов по темата, където и политическите сили ще заявят своите позиции.

„Длъжници сме на хората по отношение на качеството на железопътния транспорт. В Европа той се използва приоритетно, за разлика от у нас. Ще направим всичко възможно за подобряване на услугата“, категоричен бе той..

Йончев обясни, че Министерство на транспорта не е обявявало обществена поръчка за превоз на пътници с железопътен транспорт, а само е заявило намерение за такава. По думите му тя е част от НПВУ, като към новият договор за обществена поръчка ще бъде възложен чрез открита и недискриминационна, състезателна тръжна процедура. Според него предвидливо Министерство на транспорта, преди да обяви обществена поръчка и да заложи критериите, започва обществено обсъждане, проведени са срещи с неправителствени организации, синдикати и специалисти, за да може да бъде развита концепция за възлагането на тази обществена поръчка.  Той обясни, че страната е разделена на 3 ЛОТ-а – единият е 75%, вторият 14% и 11% третият. 

По думите му  се предвижда по НПВУ закупуване на съответния подвижен състав, като според плана избраният оператор ще има възможност да използва този състав. Според него е важно да се знае каква част от новия и стария подвижен състав ще бъдат разпределени за всеки от лотовете. „Така ще можем да защитим интересите на хората и да повишим качеството на услугите по отношение на бързина, чистота, спазване на разписанията“, категоричен бе той.

Йончев подчерта че релсовата мрежа, която е собственост на НК „Железопитна инфраструктура“ и не е обект на тези промени.

Той наблегна, че трябва да бъдат разсеяни всякакви съмнение че нещо се крие и за скрита приватизация и концесия.

По думите му транспортна комисия е взела решение за запазване на максималната скорост да остане 140 км./ч., но пленарна зала може да го промени. Той изрази лично мнение, че тя трябва да бъде намалена.

На въпрос във връзка с тротинетките Йончев заяви, че се предвиждат законови промени – курсове за получаване на правоспособност за управление на тротинетка, регистрация на съответните превозни средства, както и отговорност за родителите, ако децата им карат тротинетка без да са изпълнили всички условия за това.  Той допълни, че се дава възможност на общините да преценят доколко и къде ще могат да се използват те на съответната територия.

Йончев подчерта, че министър Иванов Иванов изпълнява своевременно поетият от него ангажимент и се ремонтират проблемните участъци у нас във висока концентрация на ПТП.

Всеки пети литър дизел е без платени налози

автор:Дума

visibility 189

/ брой: 231

Зърнопроизводителите искат рентите да паднат с 20-30%

автор:Дума

visibility 180

/ брой: 231

Над 682 хил. годишни винетки изтичат в началото на 2026 г.

автор:Дума

visibility 189

/ брой: 231

Поредният производител на автомобилни кабели напуска България

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 231

Още няма сделка за Източна Украйна

автор:Дума

visibility 197

/ брой: 231

България с отстъпки за мигрантите

автор:Дума

visibility 194

/ брой: 231

Чехия легализира "магическите гъби"

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 231

1700 болни на ден на Острова

автор:Дума

visibility 191

/ брой: 231

Паметта и протестът

автор:Александър Симов

visibility 171

/ брой: 231

История и памет

автор:Таня Глухчева

visibility 184

/ брой: 231

Изпуснеш ли питомното, гониш дивото

visibility 194

/ брой: 231

Опитът да се пренапише историята е достоен за съжаление

visibility 216

/ брой: 231

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ