08 Декември 2025понеделник18:04 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

БСП – ОЛ: Югозападна България се нуждае от целенасочена държавна инвестиция в инфраструктура

автор:Дума

visibility 8317

"Няма как да имаме икономика, ако нямаме логистична свързаност. Прекрасно си спомняме какво беше индустриалното развитие в Кюстендил, Перник, Радомир – и как тези региони днес замират. Причината е една: липса на инфраструктура". С тези думи зам.-председателят на ПГ на "БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА" и председател на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Кирил Добрев открои основния проблем, пред който са изправени редица региони в Югозападна България по време на дискусия, организирана от Кюстендилската търговско-промишлена палата, в партньорство с Клъстер "Зелен транспорт" в Кюстендил. Добрев бе категоричен, че транспортната свързаност не е просто въпрос на пътища и железници, а на икономическо оцеляване. "Разговарял съм с министрите на транспорта и на регионалното развитие. Има инвестиции – над 4 млрд. лв. са вложени по Коридор №8. Нашите съседи от РСМ инвестират активно в Коридор №10 през Сърбия, като се опитват да заобиколят България." - подчерта председателят на Комисията по транспорт и съобщения. Според Кирил Добрев при определени условия и след задълбочен анализ може да се помисли в посока АМ „Рила“ да получи статут на обект с национално значение. Тя отговаря на редица стратегически критерии, свързани с транспортната свързаност, регионалното развитие и икономическото ѝ въздействие. Подобен статут би позволил по-гъвкаво финансиране, облекчени административни процедури и ускорено проектиране и строителство.
"В момента, когато особено актуална е темата с пътната безопасност и ние в Народното събрание работим върху промените в Закона за движение по пътищата, не можем да не отбележим, че АМ „Рила“ ще замени рисковите участъци от второкласната пътна мрежа, ще намали тежките катастрофи и ще гарантира сигурност на движението.", каза още Добрев.
„С изграждането на АМ „Рила“ и модернизацията на жп инфраструктурата по Коридор №8 ще скъсим веригите на доставки и ще намалим цените на стоките и услугите – това ще се отрази директно върху всяко българско домакинство“, заяви народният представител от БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА д-р Иван Ибришимов. Той подчерта, че като депутат от региона тези проекти са му личен приоритет. „Това не трябва да остане просто проект на хартия. Държавата е длъжна да положи реални основи за изпълнението му.“, категоричен бе той.
Народният представител от левицата Владимир Георгиев, който е и зам.-председател на Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, припомни че последните години на политическа нестабилност са довели до липса на реален напредък по стратегически инфраструктурни проекти: „Тук не говорим само за магистрала или жп линия – говорим за жизнено важна транспортна свързаност, която ще върне икономическия потенциал на региони като Кюстендил, Перник и Самоков. Говорим за въздух за цели области, които сега буквално се задъхват. Най-накрая Министерството на регионалното развитие заработи с пълен капацитет, нещо, което не беше възможно по време на служебните кабинети.“, допълни Георгиев. Той каза още, че има нужда от ясно бюджетиране още от есента за следващата година. „Тези проекти не са важни само за Кюстендил, те са важни за България. С тях страната ще постигне реална икономическа свързаност със Западна Европа“, допълни Георгиев. По думите му може да се търсят устойчиви механизми, включително публично-частни партньорства, за реализацията им.

Кабинетът внася днес преработения бюджет

автор:Дума

visibility 617

/ брой: 230

Има дефицити, изкривяване и деформации в пазара

автор:Дума

visibility 611

/ брой: 230

Доматите и краставиците поскъпват с над 17% на борсите

автор:Дума

visibility 627

/ брой: 230

Черна златка унищожила плодни градини в много райони на страната

автор:Дума

visibility 662

/ брой: 230

ЕС не е готов за Македония

автор:Дума

visibility 647

/ брой: 230

Повишават пенсионната възраст в Испания

автор:Дума

visibility 647

/ брой: 230

Стачка във Франция - не дават годишен бонус

автор:Дума

visibility 647

/ брой: 230

Накратко

автор:Дума

visibility 607

/ брой: 230

История

автор:Дума

visibility 678

/ брой: 230

Митологизацията Зет

автор:Гергана Пирозова

visibility 630

/ брой: 230

Ще стане ли ЕС крадец

автор:Юри Михалков

visibility 700

/ брой: 230

Той вярваше, че в бурни времена ще бъде винаги с народа си

visibility 648

/ брой: 230

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ