25 Ноември 2025вторник15:04 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Министър Иван Иванов: Бюджетът на МРРБ е много повече бюджет на предишни правителства, отколкото на настоящето

За Южната дъга на София са заложени само 17 млн. евро

автор:Дума

visibility 4044

За доизграждането на Южната дъга на Столичния околовръстен път в бюджета за 2026 г. са предвидени единствено 17 млн. евро за проектиране. Всички други думи за 1 млрд. евро са чиста манипулация, лъжи и демагогия от страна на Асен Василев и опозицията. Това каза в Народното събрание при обсъждането на проектобюджета за 2026 г. министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов.

Министърът поясни, че дискутираната сума от 1 млрд. евро е прогнозна и е за периода 2027–2028 г., в случай че бъде одобрена от парламента. Министърът добави още, че Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) стъпва върху идеен проект за завършване на трасето, предоставен от Столична община, като двете структури ще работят в партньорство за строителството на 8-километровата отсечка съгласно подписаното миналия месец споразумение. „Каква ще е крайната и реална цена на обекта, който е най-сложният за реализиране в страната, ще стане ясно след изготвяне на проекта и избора на изпълнител чрез обществена поръчка за икономически най-изгодна оферта. Затова призовавам г-н Василев да не манипулира гражданите, защото говорим за прогнозна стойност“, подчерта още регионалният министър.

Той напомни, че отсечката, която трябва да се изгради от ул. „Ралевица“ до връзката с АМ „Струма“, ще преминава през гъсто населена територия, тесен път и за реализирането на проекта ще са необходими сложни инженерни решения. Предвижда се изграждането на тунел и естакада в участъка от кв. „Бъкстон“ до кв. „Овча купел“. Трасето ще пресича няколко реки и изисква сложно преминаване по язовирна стена. То ще преминава и над няколко булеварда, към които трябва да бъдат изградени необходимите пътни връзки, съобразно нарастващия трафик.

Сложни съоръжения като тунели и естакади формират висока прогнозна стойност за реализирането на проекта. Освен големите съоръжения, проектът за завършване на околовръстния път предвижда изграждането на още четири по-малки съоръжения, както и на необходимата пътна инфраструктура, която ще осигурява достъпа до бъдещата Национална детска болница. „Сами разбирате колко сложен обект е това“, каза още министър Иванов и посъветва недоволните да се поинтересуват каква е цената на 1 км асфалтов път с необходимия комплекс от съпътстващи дейности. „Ако правите всички изказвания, защото се опитвате да спрете софиянци и гостите на столицата да имат нормална инфраструктура, да нямат достъп до детската болница — го разбирам, но не ви разбирам да влезете рязко в полето на популизма. Демагогията и омразата са станали вашият език“, обърна се към Асен Василев регионалният министър и го призова да посочи в кой параграф на бюджета за догодина са предвидени 2 млрд. лв. за околовръстното шосе.

Министър Иван Иванов посочи още, че бюджетът на МРРБ за 2026 г. е много повече от бюджетите на предишни правителства. „Бюджетната рамка, която предлагаме, в голяма степен е продиктувана от забавяне и неслучили се в годините инвестиции в инфраструктура, особено в последните 4 години. Всичко, което залагаме, е прехвърлено от бюджета на г-н Василев — там са завършени 0 обекти и сега ги предлагаме за завършване“, отбеляза още министърът.

Заради това правителството има много по-малко възможности да следва своя собствена визия. „Налага ни се да разплащаме редица обекти, които са възложени, индексирани по методика, одобрена от правителството на ПП–ДБ, но неразплатени. Залагани са и проектни стойности на много по-ниски цени от реалната стойност и сега ние плащаме, защото държавата е осъдена – тази година платихме 200 млн. лв., а за догодина ще плащаме 120 млн. евро. Това са пари за компенсации и индексации за дейности, изпълнени от строителите като ангажимент, но неразплатени по времето на ПП. Отделно имаме и стари дългове от 2 млрд. лв.“, каза още министър Иванов.

Той отбеляза, че въпреки тежкото наследство тази година правителството е успяло да рехабилитира 150 км магистрали и още стотици километри пътища. Пуснати са и нови участъци от магистрали, защото хората го заслужават и това е целта на правителството. „Всеки знае, че всяко забавяне в строителството се връща като по-скъп и тежък ангажимент“, каза регионалният министър и напомни, че ако за АМ „Хемус“ парите бяха изхарчени навреме, сега нямаше да се дават повече пари за индексация.

„В началото на мандата имаше една жестока трагедия, която изправи на крак цялата страна. Причина за тази катастрофа бе липсата на качествено поддържане на пътища, липсата на ограничителни системи, маркировка и беше обвинена държавата, че това е една от причините. Това е наследен ангажимент. Моята воля е да имаме нормални пътища, които са задължение на държавата, а не лукс за гражданите“, отбеляза той, като припомни защо правителството залага в бюджета средства за ремонт на пътища.

Пуснаха последната златна монета в лева

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 221

Готвят реформа в системата за хората с увреждания

автор:Аида Паникян

visibility 241

/ брой: 221

За 3 месеца държавата плаща над 300 000 лв. за бавно правосъдие

автор:Дума

visibility 256

/ брой: 221

11 евро за ден в командировка, 22 евро - с нощувка

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 221

При ремонт на пътя няма да се мери средна скорост

автор:Дума

visibility 269

/ брой: 221

БАБХ и БАИ са с нови шефове

автор:Дума

visibility 254

/ брой: 221

Оранжерийните производители очакват поскъпване догодина

автор:Дума

visibility 2956

/ брой: 220

Киев с „червени линии“ за мирни преговори

автор:Дума

visibility 198

/ брой: 221

Наследник на Додик спечели изборите

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 221

Словенците казаха "Не" на евтаназията

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 221

Накратко

автор:Дума

visibility 212

/ брой: 221

Врата в полето ли е?

автор:Аида Ованес

visibility 251

/ брой: 221

Пет етапа на загубата

visibility 240

/ брой: 221

България - Елдорадо за големия минен бизнес

автор:Димитър Събев

visibility 242

/ брой: 221

Страна, в която златото е култура

visibility 234

/ брой: 221

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ