28 Ноември 2025петък17:55 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Кирил Добрев: Само 42 от 144 атракционни влакчета у нас са минали проверка

автор:Дума

visibility 3909

„Към момента в България има 144 подвижни единици, които извършват т.нар. атракционен превоз. Проверка са минали едва 42, въпреки че през годините сме ставали свидетели на пътнотранспортни произшествия с тях. Добрата новина е, че до този момент няма фатален изход. Тези влакчета обаче не подлежат на абсолютно никакъв контрол и на никаква проверка, затова сме решили да подредим нещата“, заяви пред Българското национално радио председателят на Комисията по транспорт и съобщения и народен представител от БСП–ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА Кирил Добрев.

По думите му превозите с атракционна цел в момента се осъществяват без ясни правила, което създава сериозни рискове. Заедно с народния представител Биляна Иванова той подготвя предложения за промени в Закона за автомобилните превози, които ще въведат изисквания към водачите и тяхната квалификация, задължителни застраховки за пътниците, строго определени маршрути, засилен технически надзор и право на контролните органи да спират и проверяват превозните средства. „Не можем да чакаме поредния инцидент, за да се предприемат мерки. Време е тези атракции да се движат по регламент, както е в нормалните европейски държави“, подчерта Добрев.

В ефира на БНР той се спря и на друга болезнена тема – безводието. Социалистът обърна внимание, че по темата още от зимата са се ангажирали както министрите от БСП Иван Иванов и Манол Генов, така и парламентарната група на левицата и именно затова е била създадена и комисията по безводието. Според него проблемът е хроничен и засяга редица региони, а най-сериозният дефицит е в липсата на координация. „Водните ресурси в момента се управляват от четири различни министерства, което води до хаос и неефективност. Необходими са спешни и устойчиви мерки – от изграждане на нови водоизточници и ремонти на ВиК мрежата, до строг контрол върху разхищаването на питейна вода. Но най-важното – нужен е единен орган за управление на водите, който да отговаря за най-скъпия ни ресурс“, заяви Добрев.

Обсъждат три варианта на тунел под Петрохан

автор:Дума

visibility 486

/ брой: 224

Подменят 40 км водопроводи в София

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 224

Европрокуратурата разследва Загреб и Рим

автор:Дума

visibility 439

/ брой: 224

Пенкова иска от ЕК още права за регионите

автор:Дума

visibility 503

/ брой: 224

Полша и Балтика се страхуват от Русия

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 224

Тръмп посъветва Япония да не провокира Китай

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 224

Тъжен извод

автор:Александър Симов

visibility 437

/ брой: 224

За мъжете в униформа

visibility 410

/ брой: 224

Когато имаше масов спорт - приоритет на държавата

visibility 483

/ брой: 224

Спрете да лъжете! Путин не ни е враг

visibility 527

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ