28 Ноември 2025петък18:33 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Министър Иван Иванов: Без магистрала „Хемус“ в Северна България няма бъдеще

автор:Дума

visibility 3801

Това, което се случва, е важно за всички живеещи в Северна България, защото без магистрала „Хемус“, няма бъдеще. Пускането ѝ ще облекчи пътуващите за Плевен и Русе. След около месец облекчението ще бъде за всички пътуващи до Варна, защото строителството продължава. Това каза по време на днешната инспекция на участък 1 от магистрала „Хемус“ – между Боаза и Дерманци, министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов.

Вицепремиерът Атанас Зафиров, който също участва в инспекцията, посочи, че с пускането на магистралния участък в експлоатация се създава по-безопасна среда. „Нядавам се всичко да се случва с по-бързи темпове. Всички институции са отговорни за усилията“, каза още той.

По това време по магистрала „Хемус“ трябваше да се пътува изцяло, заяви председателят на парламентарната комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление Николай Нанков. Той изрази съжаление за загубеното време, заради което в експлоатация е пусната само част от магистралата и изказа адмирации за екипа на министър Иванов, който е ускорил инфраструктурното строителство. Николай Нанков посочи, че са издадени разрешения за нови участъци от магистрала „Хемус“, предстои това да бъде направено и за учасък 9.

Новият 10-километров участък от АМ „Хемус“ е между пътните възли „Боаза“ и „Дерманци“ и по него вече пътуват превозните средства до 12 тона. Трасето започва при 88-и км от п. в. „Боаза“ и достига до пресичането с път ІІІ-307 Луковит – Угърчин, включително пътен възел „Дерманци“. Чрез двата пътни възела ще се осъществява връзката с републиканската пътна мрежа. На финален етап е изграждането на етапна връзка при 103-и км, която ще свързва новоизграденото трасе на магистралата и съществуващия път III-307 Луковит – Угърчин. През нея ще преминава трафикът до окончателното завършване и пускането в експлоатация на следващия участък от АМ „Хемус“. Очаква се отсечката от п. в. „Дерманци“ до етапната връзка при 103-ти км на автомагистралата да бъде завършена през следващия месец.

Обсъждат три варианта на тунел под Петрохан

автор:Дума

visibility 486

/ брой: 224

Подменят 40 км водопроводи в София

автор:Дума

visibility 419

/ брой: 224

Европрокуратурата разследва Загреб и Рим

автор:Дума

visibility 439

/ брой: 224

Пенкова иска от ЕК още права за регионите

автор:Дума

visibility 503

/ брой: 224

Полша и Балтика се страхуват от Русия

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 224

Тръмп посъветва Япония да не провокира Китай

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 224

Тъжен извод

автор:Александър Симов

visibility 437

/ брой: 224

За мъжете в униформа

visibility 410

/ брой: 224

Когато имаше масов спорт - приоритет на държавата

visibility 483

/ брой: 224

Спрете да лъжете! Путин не ни е враг

visibility 527

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ