04 Ноември 2025вторник17:04 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17801

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Водата може да поскъпне с 200% в някои общини

автор:Дума

visibility 463

/ брой: 206

Домбровскис: Няма опасност от недостиг на горива в ЕС

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 206

Пускат парното в София от днес

автор:Дума

visibility 526

/ брой: 206

Спират движението по Дунав мост край Русе

автор:Дума

visibility 465

/ брой: 206

ЕК призова Скопие да признае българите

автор:Дума

visibility 484

/ брой: 206

Доналд Тръмп: Дните на Мадуро като президент са преброени

автор:Дума

visibility 584

/ брой: 206

Изборен крах за СДСМ в Северна Македония

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 206

В Одрин ще подготвят кадри за Бургас

автор:Дума

visibility 506

/ брой: 206

Милионерът извънземно

автор:Александър Симов

visibility 472

/ брой: 206

Проблеми в системата

автор:Таня Глухчева

visibility 441

/ брой: 206

Неизолирани случаи

автор:Симеон Николов

visibility 426

/ брой: 206

Сетила се Урсула да дойде на българския акъл

visibility 560

/ брой: 206

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ