26 Март 2025сряда15:22 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Незначителни подробности

/ брой: 237

автор:Мая Йовановска

visibility 3891

Да се смееш ли, да плачеш ли? Според международна класация се оказва, че родният пътнически превозвач - БДЖ, не е най-лошата железопътна компания! Изненадите продължават, защото БДЖ дори не е сред петте най-лоши железопътни компании. Освен това държавният ни жп оператор е похвален, че бил най-достъпната компания в Европа. В това българските пътници трудно могат да бъдат убедени по понятни причини.
В проучването са участвали 27 жп фирми. Те са оценявани от Европейската федерация за транспорт и околна среда по различни критерии, сред които цена и надеждност.
Според организацията достъпността е ключова за пътниците, които избират влака за пътуване на дълги разстояния. Проучването обаче показва, че някои големи оператори, като германската "Дойче Бан", френската "ЕсЕнСиЕф" и британската "Евростар" се представят слабо по този критерий. Същевременно ценообразуването представлява 25% от крайния резултат в класацията. Така в тази категория най-високите оценки са за българската БДЖ, следвана от португалската държавна железопътна компания (CP), гръцката "Хеленик трейнс", шведската железопътна компания за пътнически превози (SJ) и италианските оператори "Итало" и "Трениталия". Критериите в тази категория са специални тарифи, като отстъпки за семейства и определени възрастови групи, които могат да направят железопътния транспорт по-достъпен.
Моите уважения към Европейската федерация за транспорт и т.н., но явно огромните закъснения, неудобното пътуване, мръсотията, запалванията и прочее "екстри" (едни "късметлии" даже бутаха 114-тонен влак лятото), които БДЖ предлага, са незначителни подробности.
Извън шегата - на БДЖ й престои да се пребори с други играчи, частни компании, за нов договор за жп превоз на пътници от 2026 г. И бъдещето и започва да изглежда доста неясно предвид факта, че голяма поредица от правителства, включително настоящето, нямат смислена визия и стратегия как трябва да се развиват железниците. Още повече на свободен пазар.

Магистрала "Хемус" готова до 2031 г.

автор:Дума

visibility 506

/ брой: 56

Ръст на банковите кредити с над 20%

автор:Дума

visibility 526

/ брой: 56

ООН: Израелски танк е убил българина в Газа

автор:Дума

visibility 517

/ брой: 56

САЩ: Има споразумение между Русия и Украйна

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 56

Европейците искат повече сигурност

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 56

Израел обстрелял грешно офис на Червения кръст

автор:Дума

visibility 509

/ брой: 56

Пълна подкрепа за Киселова

visibility 504

/ брой: 56

Барабар Петко с мъжете

автор:Мая Йовановска

visibility 516

/ брой: 56

Вятърните мелници на Европа

visibility 530

/ брой: 56

И тази година профилактиката е неглижирана

автор:Аида Паникян

visibility 533

/ брой: 56

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ