Нежеланото дете
/ брой: 73
Деси ВЕЛЕВА
Столичната община окончателно вдигна ръце от градския транспорт. Кметът Йорданка Фандъкова и подчинените й за пореден път заплашиха, че той ще се разреди или изобщо ще спре, ако централната власт не се намеси.
Транспортът се превърна изцяло в нежелано дете, което се подхвърля за отглеждане на държавата. И кой да пожелае това сираче? То изисква постоянни грижи, инвестиране на средства, добро управление, насоки за развитие и най-вече - поглед в бъдещето. А общината няма както готовност, така и желание да се занимава с глезеното отроче. Години наред неговите преки възпитатели в лицето на общинските дружества "Автотранспорт", "Електротранспорт" и най-вече "Център за градска мобилност" го изоставяха на самоотглеждане малко по малко. Затова не е чудно, че сега то изглежда злочесто, нещастно, мърляво и безпарично.
Здравната и енергийна криза през последните месеци не предизвикаха драмата в безпризорния градски транспорт, а само я засилиха. Затова сега от кметството нямат никаква готовност да реагират на фалиращия сектор, който е жизненоважен за софиянци. Бройката на личните автомобили в града може да бие всякакви рекорди, но градските тролеи, трамваи и автобуси са главната движеща сила на обществения живот. А пълната пасивност на общината за тяхното управление и упоритото мрънкане за държавна помощ няма да го извадят от бездната на провала.
Докато чакат някой друг да им оправи затлачената работа, управляващите общината можеха да започнат сами да действат в правилната, оздравяваща посока. Защото с отпускане на няколко милиона от централната власт дупките ще се запушат само временно, но тапата няма как да издължи дълго на натиска на некомпетентното управление.