Транспортни неволи
/ брой: 233
Стана традиция столичните управници да се гордеят с постижения в областта на транспортното обслужване. Хвалбите започват с метрото и завършват... с метрото и малко нови автобуси по екзотични линии за разкош. Ако слушаме гласовете от общината, София има не само най-добрия транспортен парк, но и най-добрата инфраструктура. Самохвалството не върши работа, когато хората недоволстват. Като тези от "Младост", които искат не само метро, но и наземния транспорт, с който са свикнали. Преди месец протестираха десетки, които искаха обратно спирките на два столични автобуса. От ден в "Младост" тече подписка за връщането и на автобус 306.
Безспорно метрото е модерно транспортно средство. Но е вярно и това, че наземният транспорт не е затворена страница. Хората в нормалните държави дори ползват електроавтобуси заради чистотата на въздуха. У нас процесът ще се забави с десетилетия. Столичани днес имат причина да искат много от кметицата Йорданка Фандъкова, чийто екип всекидневно е ангажиран да дитирамби колко безалтернативна е тя, вместо да решава транспортни проблеми. Има метро, но няма път до него в крайните квартали. Или ако има път, това всъщност са пътеки, по които се гази във вода. Така по мрамора в метростанциите остават кални следи - цивилизовано, нали! Има нови автобуси, но те не стигат навсякъде - в кварталите на София все още скърцат старите икаруси.
Политиката на СО по отношение на транспорта е на парче. Кой е видял план или проект за транспортно развитие на града? В нормалните общества такива проекти се обсъждат и с гражданите. А не им се спускат като свършен факт, за да бъдат тествани силите на хората за протест. Тест, който те засега преминават с успех, борейки се с поредното некадърно общинарско решение.