24 Април 2025четвъртък10:39 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Експерт:

Дефект при рекламация на продукт се отстранява в едномесечен срок

/ брой: 63

автор:Дума

visibility 9310

Срокът, в който търговецът е длъжен да приведе в съответствие продукт с дефект след рекламация от страна на потребител, е едномесечен, обясни Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на дискусия. Арсенов посочи, че правото на рекламация и на гаранция е сред основните права на потребителите в Европейския съюз. Потребителите трябва да получат стоки, които съответстват на договора, който е сключен с търговеца. Задължение на търговеца е да изпълни точно сключения договор и да предостави стока, която отговаря на изискванията за качеството на продукта, обясни той.
По думите му производствените дефекти или дефектите, които са съществували към момента на предоставянето на продукта, са отговорност на търговеца и той трябва да ги отстрани. В случай на несъответствие, когато се появява дефект на стоката, търговецът е задължен да я приведе към съответното качество и да обезщети потребителя, но отговорността на търговеца е обвързана с време и това е двегодишната законова гаранция, каза Арсенов. Той добави, че всеки дефект, който се прояви в рамките на първата една година, се счита за съществувал и търговецът в тези случаи е длъжен да приведе стоката в съответствие или да докаже, че потребителят е нанесъл щети и че дефектът не е фабричен.
Потребителят няма право на рекламация при минимално несъответствие на продукта и да поиска замяна на продукта, каза още Арсенов. Освен това търговецът не е задължен при всеки един случай да ремонтира стоката, а може да върне парите на потребителя, добави той. По думите му потребителят има право да развали договора, ако се стигне до трета повреда след два направени ремонта на продукта.

Спират парното в София и Пловдив

автор:Дума

visibility 12435

/ брой: 73

Намаляват сделките с имоти в страната

автор:Дума

visibility 16034

/ брой: 73

Дългът на България за 2024 г. е бил 24,1% от БВП

автор:Дума

visibility 16156

/ брой: 73

Хиляди се сбогуват с папа Франциск

автор:Дума

visibility 6813

Светът почита папа Франциск

автор:Дума

visibility 6677

/ брой: 73

Путин е готов за преки преговори с Украйна

автор:Дума

visibility 10762

/ брой: 73

"Харвард" съди Тръмп заради орязаните пари

автор:Дума

visibility 9181

/ брой: 73

Безкрайната агония

автор:Александър Симов

visibility 9098

/ брой: 73

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ