12 Ноември 2024вторник23:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България.

Извратена кампания

/ брой: 188

автор:Александър Симов

visibility 6997

От десетина години насам една екзотична особеност на българските предизборни кампании става все по-водеща и все по-дразнеща. Парадоксално е, но в месеца, в който българските избиратели трябва да са най-информирани за политическите процеси и тънкости, те получават единствено пиарски репортажи, рекламни новини и пълно отсъствие на истинска журналистика. Медиите възприеха правилото, че само който си плаща, ще бъде отразяван.
Всички останали са в кошчето за боклук.
Така медиите са пълни с розови дописки за случайни срещи и малоумни лозунги, но не и с адекватни анализи за всичко, което се случва. Едва ли този подход е основната причина за все по-намаляващата избирателна активност, но със сигурност и този процес влияе. Защото, когато хората търсят, за да разберат реалните предложения на политическите формации, тяхната визия за бъдещето, те получават захарен памук под формата на платени репортажи и нищо друго. Все едно политиката е била отменена и започва диктатурата на политическия маркетинг.
Този процес се случва единствено в България и това сериозно вреди на предизборните кампании. Ясно е, че медиите трябва да съществуват от нещо, но ако за целта те жертват журналистиката, това не е оцеляване, това е погром.
Ролята на средствата за масова информация в съвременната политика е огромна. Те са основният канал, който прави политиката обществено достояние. И социалните мрежи няма как да бъдат заместител на критичното мислене, качествения анализ, обективното пресъздаване на събитията и припомнянето на ключови факти от миналото. Когато всичко това бъде подчинено на парите, електоратът се разделя на отделни групи, които нямат реален досег до цялата палитра от мнения и противопоставяния. Ето как стигнахме до ситуация, в която партиите дори не се стремят да търсят периферия. Те са заключени в усмирителната риза на своите избиратели, говорят единствено и само на тях, а идеята за политика се разпада на съставните си части.
Може би точно заради това в много страни по света медиите отказват да вземат пари за изборите. Това ги лишава от тяхното основно качество и разрушава обективността, която би трябвало да е водеща за тях.
Платените по избори медии правят кампанията извратена. Медиите пускат информациите безкритично, а резултатът е, че хората така и не успяват да се запознаят с това, което участниците в изборите предлагат. И след това постоянно някой по телевизиите се оплаква, че хората не се чувстват ангажирани с бъдещето на България. Как точно да го направят? С извратени предизборни кампании винаги се стига някъде другаде. Не там, където се стремим.

Българинът готов да похарчи средно 531 лв. на Черния петък

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 216

Индустрията ни с първия ръст от 20 месеца

автор:Дума

visibility 907

/ брой: 216

Бюджет с 3% дефицит и пакет от мерки ще внесе служебната власт

автор:Дума

visibility 988

/ брой: 216

Над 17% от работещите в ЕС са били с временни договори

автор:Дума

visibility 759

/ брой: 216

Кремъл отрече за разговор Тръмп-Путин

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 216

В РСМ очакват скоро промени в конституцията

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 216

Вотът на доверие към Шолц преди Коледа

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 216

Преходният съвет на Хаити уволни премиера

автор:Дума

visibility 809

/ брой: 216

Изолация и безсилие

автор:Александър Симов

visibility 733

/ брой: 216

Да направим крачка назад, за да вървим три напред като общество

автор:Дума

visibility 1035

/ брой: 216

България се нуждае от връщане на държавността

автор:Дума

visibility 821

/ брой: 216

Време е Борисов и Пеевски да бъдат изолирани от властта

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 216

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ