26 Август 2024понеделник23:09 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Експерт:

Влаковете да спират при температури над 40 градуса

/ брой: 119

автор:Дума

visibility 3738

Изкривени от жегата релси едва не обърнаха влака София - Видин.
"Високите температури не са нещо ново и затова между релсите има разстояние. Когато пътувате и чувате едно тракане, то е защото това разстояние през лятото, когато се разширят релсите, се запълва, а през зимата се свива. В България все пак имаме температурни разлики от минус 30 до плюс 40 градуса, което поставя въпросът за поддръжката на железопътната инфраструктура.
"При високите температури, особено над 40 градуса, най-доброто нещо, което трябва да се направи е да се спре движението", заяви пред "България он ер" експертът в железопътния транспорт Симеон Ананиев. Той поясни, че трябва редовно да се правят замервания на релсите, като преди години това са правели кантонерите - професия, която вече не съществува.
"Те редовно са проверявали линията, не само за усукване, за изпадане на крепежни елементи и други неща. Сега по-модерният вариант е наблюдения с датчици, които да сигнализират. Доколкото съм запознат в НКЖИ не е въведена тази система с датчиците", коментира Ананиев.

20% поскъпване искат от "Софийска вода"

автор:Дума

visibility 835

/ брой: 162

Отменя се планираният за 27 август протест на хотелиерите

автор:Дума

visibility 784

/ брой: 162

Взимат ви колата в Гърция, ако возите туби с бензин

автор:Дума

visibility 804

/ брой: 162

Затягат контрола върху ръчния багаж в самолетите

автор:Дума

visibility 802

/ брой: 162

Германия и Франция арестуваха терористи

автор:Дума

visibility 780

/ брой: 162

Социалдемократите са най-желани в Румъния

автор:Дума

visibility 770

/ брой: 162

В Сърбия няма да има преврати

автор:Дума

visibility 806

/ брой: 162

Накратко

автор:Дума

visibility 740

/ брой: 162

Краят на романтиката

автор:Александър Симов

visibility 819

/ брой: 162

Срамно и неграмотно

visibility 832

/ брой: 162

Не съм се подписвал в този списък!

visibility 770

/ брой: 162

Зеленият октопод отново протяга пипала

visibility 816

/ брой: 162

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ