11 Ноември 2024понеделник13:36 ч.

ВРЕМЕТО:

В понеделник над Северна и Източна България ще преобладава облачно време, на места с валежи, главно от дъжд, докато над Югозападната ще има повече слънце. Във вторник облачността ще се разкъсва и намалява, а валежите постепенно ще спират, но в сряда на места отново ще превали, главно в западната половина от страната. В понеделник над Северна и Източна България ще преобладава облачно време, на места с валежи, главно от дъжд, докато над Югозападната ще има повече слънце. Във вторник облачността ще се разкъсва и намалява, а валежите постепенно ще спират, но в сряда на места отново ще превали, главно в западната половина от страната.

Не им завиждайте

/ брой: 155

автор:Деси Велева

visibility 2527

Деси ВЕЛЕВА


Не им завиждайте на учителите за повишените заплати. Парите за тях винаги ще са малко. Имаше времена, когато възнагражденията им бяха убийствено унизителни, а с клатещо се достойнство трудно се застава пред цял клас устати ученици. Сега гилдията се изправя на крака бавно - нито заплатите летят стремглаво в небесата, нито загубеният авторитет се гради лесно. Само преди половин година едно от новите лица в политиката направи грозно изказване, като направи асоциация между българския учител и чорапогащник с дупки... Много още дупки ще трябва да кърпят преподавателите, които управляващите не спират да отварят с непълноценните си идеи.  

Учителите продължават да се борят с уж реформираната система на образованието, която вместо да улесни работата им, непрекъснато им създава нови и нови задължения. При всяка следваща власт те с нетърпение очакват обещаната революция, която ще донесе справедливост и ще регулира системата, но получават промени на парче и допълнителни отговорности. 

На втория фронт педагозите са в битка с незаинтересованите или свръхпретенциозните родители, които искат много, но отказват да дават. Те приемат преподавателя като техен длъжник, когото дебнат всекидневно за провинение, за да го наклеветят, ако не на директора, то в социалните мрежи. 

И накрая учителите воюват често срещу немотивирани и безучастни ученици, които не знаят защо са в училище и объркани търсят своето място в класната стая, в обществото, в света. Именно от преподавателите се очаква да ги подбудят за знания, да ги стимулират да полагат усилия и да намерят смисъла на ученето. 

Цяло чудо е, че още има млади хора, които се престрашават да влязат в българското училище. И те не са неуспели в друго поприще неудачници, а енергични и ентусиазирани професионалисти, които вярват в силите си. 

Та не им завиждайте за парите. 

 

БСП предлага Наталия Киселова за шеф на НС

автор:Дума

visibility 262

/ брой: 215

Прокуратурата разследва безредиците пред Народния театър

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 215

Катуница на протест заради тлеещо депо

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 215

Качеството на водата се влошава

автор:Дума

visibility 234

/ брой: 215

Русия обединява най-големите си петролни компании

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 215

Рекорден интерес към търг на "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 232

/ брой: 215

Държавата иска повече права върху "ЛУКойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 277

/ брой: 215

1500 са руските загуби на ден в Украйна

автор:Дума

visibility 238

/ брой: 215

СИРИЗА се разцепи

автор:Дума

visibility 222

/ брой: 215

Арестуваха турски журналист за огласена новина

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 215

Накратко

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 215

Ако няма разум

автор:Ина Михайлова

visibility 464

/ брой: 215

Задънена улица

автор:Таня Глухчева

visibility 182

/ брой: 215

Равносметката на 35-те години преход

автор:Искра Баева

visibility 233

/ брой: 215

Ще бръкне ли 51-вото НС в кутията на Пандора

visibility 219

/ брой: 215

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ