11 Ноември 2024понеделник22:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри.

Кой ще ни е виновен

/ брой: 159

автор:Мая Йовановска

visibility 3396

Миналата седмица пътната агенция съобщи, че замразява проектите по две програми, финансирани със заеми от финансови институции. По програмата на ЕИБ се спират ремонти на 1132 км пътища за около 650 млн. лв., а по тази на Световната банка - на 390 км за 226,4 млн. лв. Няма да се проведат търгове за ремонт на отсечки за 301 км, които щяха да се финансират също по "Транзитни пътища 5". Причината е, че държавата не разполагала с около 380 млн. лв. за национално съфинансиране, което щяло да се намери едва през април следващата година.
Преди ден в отворено писмо на Българската браншова камара "Пътища" бе обявено, че пътните фирми, на които държавата бави парите от близо година, са готови да продължат работа по проектите със замразено банково финансиране за своя сметка. Те обаче искат гаранции от страна на държавата, че ще се разплати с тях през април 2011 г. Това писмо е адресирано до премиера и министрите на финансите и регионалното развитие. След като държавата не само се опита, но и дори успя да извие ръцете на част от фирмите, като им изплати дължимото, но с 10% отстъпка, сега същите тези фирми, които кризата притисна до стената, са готови пак да работят без пари, но искат обещание, че някога ще си ги получат. Очевидно бизнесът разбира, че е по-добре колелото да се върти - трудно, с натрупване на задължения и със закъснели плащания, отколкото икономиката напълно да замръзне. Но дали това разбират управляващите, чиято основна грижа е да им излязат цифрите в бюджета.
Каква е причината държавата да си прави криви сметки? Не само защото не връща парите, които дължи, и така задълбочава междуфирмената задлъжнялост и кризата изобщо, а и защото в условията на криза не изпълнява една от набелязаните антикризисни мерки - ускорено усвояване на еврофондовете.
В началото на т.г. министърът на финансите Симеон Дянков заяви, че само за януари страната ни ще усвои от еврофондовете 20 пъти повече, отколкото са били усвоени през януари 2009-а. Парадоксалното е, че това съобщение дойде часове, след като Жан-Мари Сейлер, директор в Главна дирекция "Регионална политика" в ЕК, обяви, че България е най-изостанала от всички страни членки на ЕС по отношение усвояването на еврофондовете. Вече сме в средата на програмния период 2007-2013 г., а при големите инфраструктурни проекти има забавяне. Общините също изреваха, че след орязването на субсидиите им няма да имат ресурс за съфинансиране и така ще останат извън играта.
В ЕС има строго правило - средства се отпускат за ограничен период от време. Ако парите не се усвоят, съюзът си ги прибира. А и за следващия период - 2014-2020 г., решението кой колко ще получи ще зависи и от сегашната усвояемост. Преди дни министърът по еврофондовете Томислав Дончев прогнозира пред камерите на популярно телевизионно предаване, че през т.г. страната ни ще усвои около 1 млрд. евро. След като последните години стана ясно, че реалното усвояване не е лесна работа, ако управляващите имат глупостта и да не предвиждат напълно необходимите средства за съфинансиране, никой няма да ни е виновен, ако парите въобще не стигат до България. Същото важи и за парите по програмите на международните финансови институции. А като капак няма да имаме реализирани проекти, от което губим всички.

Качеството на водата се влошава

автор:Дума

visibility 733

/ брой: 215

Русия обединява най-големите си петролни компании

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 215

Рекорден интерес към търг на "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 807

/ брой: 215

Държавата иска повече права върху "ЛУКойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 1068

/ брой: 215

1500 са руските загуби на ден в Украйна

автор:Дума

visibility 1028

/ брой: 215

СИРИЗА се разцепи

автор:Дума

visibility 812

/ брой: 215

Арестуваха турски журналист за огласена новина

автор:Дума

visibility 892

/ брой: 215

Накратко

автор:Дума

visibility 995

/ брой: 215

Ако няма разум

автор:Ина Михайлова

visibility 1136

/ брой: 215

Задънена улица

автор:Таня Глухчева

visibility 602

/ брой: 215

Равносметката на 35-те години преход

автор:Искра Баева

visibility 722

/ брой: 215

Ще бръкне ли 51-вото НС в кутията на Пандора

visibility 636

/ брой: 215

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ