12 Ноември 2024вторник10:52 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Прогнозите на метеоролозите са за влошаване на времето, понижение на температурите и снеговалеж. За 12 ноември е определен жълт предупредителен код за опасно време в Северозападна и Централна България в областите Видин, Монтана, Враца, Софийска област, София-град, Перник, Ловеч, Габрово, Велико Търново, Търговище, Сливен, Стара Загора и Пловдив. През нощта срещу вторник във високите планински части в Северозападна България дъждът ще премине в сняг. Прогнозите за Централна България са, че в Стара планина и Предбалкана ще се образува снежна покривка, която на места е възможно да достигне до 10 см. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри.

България обвини в лъжа северномакедонския транспортен министър

Не отговоря на истината твърдението на Николоски за три провалени срещи в Брюксел

/ брой: 192

автор:Дума

visibility 1446

Северномакедонският вицепремиер и министър на транспорта Александър Николоски лъже, че София няма ясен план как да завърши частта от транспортния Коридор 8 на своя територия. Твърденията на Николоски, че България е провалила три срещи със Северна Македония в Брюксел относно стратегическата инфраструктура, не отговарят на истината, предаде БГНЕС.
Българското Министерство на транспорта и съобщенията уточни, че такава среща ще се проведе на 16 октомври в белгийската столица, като тя ще бъде на ниво заместник-министри и представители на Европейската комисия. На срещата ще бъдат обсъдени всички текущи и бъдещи дейности по реализацията на Коридор 8 от двете страни на границата. От ведомството опровергаха твърденията на северномакедонския вицепремиер, че България няма план за развитието на Коридор 8 и по-конкретно на отсечката от село Гюешево до границата.
"Участъкът от гара Гюешево до входа на трансграничния тунел "Деве баир" е включен за изпълнение през настоящия период на Програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г. Индикативната стойност за изграждане на липсващата жп връзка е в размер на 65 млн. лева, които са предвидени за финансиране от програмата, a проектът трябва да бъде завършен до 2030 г. До края на 2024 г. предстои изготвянето на техническия проект за участъка от Гюешево до входа на тунела, административните процедури със заинтересованите институции по график трябва да приключат до средата на 2025 г. До края на 2026 г. ще бъдат завършени процедурите по отчуждаване и провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител", отчетоха от МТС.
През последните месеци македонският премиер Християн Мицкоски и неговият вицепремиер водят кампания срещу изграждането на скоростната жп линия до българската граница - част от Коридор 8, която свързва Черно с Адриатическо море. Вместо това двамата поискаха прехвърляне на средствата от Коридор 8 към Коридор 10, който свързва гръцкото пристанище Солун със Скопие, Белград и Будапеща. Тази идея обаче беше категорично отхвърлена от страна на ЕС. Николоски наскоро заяви, че жп маршрутът е твърде скъп и струва около 20 милиона евро на километър, а по негови думи "България дори няма готов проект" - твърдение, което беше опровергано с документи от Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Качеството на водата се влошава

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 215

Русия обединява най-големите си петролни компании

автор:Дума

visibility 1578

/ брой: 215

Рекорден интерес към търг на "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 1344

/ брой: 215

Държавата иска повече права върху "ЛУКойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 1726

/ брой: 215

1500 са руските загуби на ден в Украйна

автор:Дума

visibility 1599

/ брой: 215

СИРИЗА се разцепи

автор:Дума

visibility 1327

/ брой: 215

Арестуваха турски журналист за огласена новина

автор:Дума

visibility 1507

/ брой: 215

Накратко

автор:Дума

visibility 1606

/ брой: 215

Ако няма разум

автор:Ина Михайлова

visibility 2068

/ брой: 215

Задънена улица

автор:Таня Глухчева

visibility 1037

/ брой: 215

Равносметката на 35-те години преход

автор:Искра Баева

visibility 1266

/ брой: 215

Ще бръкне ли 51-вото НС в кутията на Пандора

visibility 1109

/ брой: 215

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ