09 Ноември 2024събота16:22 ч.

ВРЕМЕТО:

В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд. В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд.

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

Непрофесионалното управление създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите, алармират синдикатите

/ брой: 88

автор:Дума

visibility 3861

Синдикатът на железничарите в България призова ръководството на Държавно предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура" (ДП НКЖИ) да подаде оставка поради некомпетентност и неадекватни действия. Железничарите поискаха министъра на транспорта и съобщенията да се намеси, за да се намери изход от ситуацията.
Координационния съвет на синдиката излезе с декларация заради преговорите за сключване на нов колективен трудов договор (КТД) в компанията.
Според синдиката ръководството на НКЖИ няма желание да признае какви са проблемите в бранша и няма намерение да търси ясна формула за тяхното решаване.
Според железничарите основните проблеми, предмет на КТД, са застрашително растящата средна възраст на експлоатационния персонал и постоянната работа в намален състав. Синдикатът е недоволен и от работата на голям брой железничари по втори трудов договор за допълнителен труд при същия работодател. Както и от високия и постоянно растящ дял на забранения от закона, а в условията на жп транспорт и опасен, извънреден труд.
Синдикатът посочва, че причините за попадане в тази ситуация са ниските трудови възнаграждения и най-вече на основния експлоатационен персонал. От там посочват, че заплащането не съответства на сложността и отговорността на влагания труд. Възнагражденията в НКЖИ е трайно по-ниско и изостават сериозно от средната брутна работна заплата в страната.
Следствие на непрофесионалното ръководство от страна на НКЖИ е и усложнената експлоатационна обстановка. Това състояние създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите. Ярък пример е настоящата ситуация в жп възел София и провокираните от това реакции на клиентите, обществото и медиите, подчертават железничарите. Те не виждат смисъл от подписването на КТД с предлаганите от работодателя условия и параметри, което би довело до задълбочаване на проблемите и засилване хаоса в системата. Работата без колективен трудов договор остава на отговорността на работодателя.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 1746

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 1742

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1100

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 1599

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 1744

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 1725

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 1767

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 1752

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 1489

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 1560

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 1589

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1442

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ