Слава на влога, или най-известните клипове в нета
Благодарение на щипка креативност, доза късмет и глад за нещо ново авторите на някои видеа се превръщат в истинска сензация
/ брой: 130
Влог е сравнително позната дума, чието ново значение напоследък все по-упорито си прокарва път в лексикона на българите. И не става дума за депозит в банката, а за следващата стъпка от блогърството. Блогърът е човек, който споделя в интернет лични текстове, посветени на различни теми. А влогърът снима клип и също го публикува в глобалната мрежа. Всъщност влог е съкращение от думите видео и блог.
Един от най-популярните влогъри в България е Емил Конрад. Качва първите си клипове в интернет през 2006 г., когато е едва 17-годишен. В началото видеата са на английски език, но се прочува, когато започва да прави видеа на български и по забавен начин разказва в тях за нещата, които му се случват в реалния живот. Емил снима в дома си и сам обработва кадрите. Създава различни персонажи, най-известният от които е Силвето. Сред най-атрактивните му поредици са "Истината или се осмеляваш" и "Войната на половете". Нашумя и с пародията на песента "Момиче като мен" на Гери-Никол: "Правя мусака" събра от декември м.г. досега над 790 хил. гледания в YouTube.
Сайтът за видеосподеляне е третият по посещаемост в света, а е създаден преди малко повече от 10 години. В света на интернет това е доста солидна възраст, влиянието на тази социална мрежа е наистина голямо, а възможностите за печалба са практически неограничени. Въпреки че при появата на YouTube никой не предполага, че платформата ще има такъв успех не само у музикантите, но и у обикновените хора, които се занимават с влогърство.
Сред най-големите звезди в този сегмент вече няколко години лидерското място заема забавният швед Феликс Челберг, прочул се с псевдонима ПюДиПай (PewDiePie). Той успява да развесели аудиторията на сайта с клип, в който крещи под съпровода на буквално ужасяващия стар хит "Амнезия". Много е трудно да не се вика, щом звучи подобна песен, но само един човек го върши толкова нелепо и навреме, че се превръща в абсолютна сензация. Също така ПюДиПай със заплитащ се език прави нелепи шеги, всевъзможни глупости и дебилни манипулации с фотошоп. 26-годишният влогър има най-много абонати в YouTube и печели от това невъобразими суми. Освен че е първият, чиито клипове събират 10 млрд. гледания, през 2015-а става и по-богат с 12 млн. долара. Смята се, че неговата огромна популярност се дължи на безкрайната му инфантилност и неизкоренимото позитивно отношение към света.
Комедийното интернет дуо "Смош" ("Smosh") споделя влоговете едва ли не от момента на раждането на YouTube. Клипът, който превръща Иън Хикокс и Антъни Падия в сензация, е "Pokemon Theme Music Video", публикуван през ноември 2005 г., гледан 24,7 млн. пъти, а по-късно и премахнат от сайта. Сред най-популярните видеа на родените в Сакраменто веселяци са още "Beef'n Go" и "Food Battle", който впоследствие е превърнат в поредица. "Смош" често набляга на черния хумор, а запазената марка на забавните звезди са шеги, намиращи се на ръба между смешното и глупавото. В клиповете им не липсват сексистки и расистки закачки, които обаче не се приемат негативно от публиката. Любопитно е също, че дуетът има две награди, свързани с интернет пространството: през 2006 г. са отличени в категория "Комедия" на "YouTube Awards", а по-късно вземат приза "Социална медийна звезда на САЩ" на "Social Star Awards 2013".
Русокосата Джена Марбълс е една от най-популярните влогърки на YouTube. Тя печели сърцата на зрителите с факта, че е атрактивна представителка на новото поколение, родено на границата на новото хилядолетие. Младата дама няма никакви конкретни цели, освен да живее и да се наслаждава на всичко, което всъщност и демонстрира в клиповете си. В тях тя прави смешни скечове със свои разсъждения по най-различни поводи. Първото й видео "How to Trick People into Thinking You're Good Looking ("Как да накарате хората да мислят, че изглеждате добре") само през първата седмица е гледано 5,3 млн. пъти, а сега вече надхвърля 64 млн. Джена има диплома по психология и страхотно чувство за хумор. Също така за нея няма забранени или неловки теми, които да избягва да коментира във влога си. Сигурно именно това я прави толкова търсена в нета.
Потенциално опасната и нелепата идея да се готви в нетрезво състояние се оказва златна жила сред кулинарните клипове на YouTube. Хората вече са свикнали да пускат търсачката на канала, когато искат да сътворят нещо ново в кухнята. Само че Хана Мод Харт доста разширява границите на жанра. Каналът й се нарича "MyHarto" - закачка между фамилията на авторката на влога, която знае японски, и думата за сърце. Не е за пренебрегване и фактът, че популярната видеопоредица "My Drunk Kitchen" ("Моята пияна кухня") се сдоби и с книга. Написаното с голяма доза самоирония пародийно издание се превърна в бестселър в САЩ. Хана също така е наградена като най-добър комик от "Streamy", а заедно с други популярни лица от интернет се снима и в забавния филм "Camp Takota" ("Лагер Такота").
Саймън и Мартина Ставски са двама учители по английски от Канада, които преди няколко години заминават за Южна Корея. В началото двойката пуска в канала си EatYourKimchiе видеа, в които по много личен начин разказва на родителите си как се живее в далечна от родината им страна. Постепенно публиката е привлечена от необичайното представяне на културните разлики между двете държави и разсъждения за поп културата, гарнирани с голяма доза качествен абсурден хумор.
Каналът MissGlamorazzi принадлежи на милата девойка Ингрид Нилсън, която прави кариера на YouTube с весели клипове за лайфстайл и мейкъп. Също така креативната влогърка създава един от най-трогателните формати в мрежата: хрумва й видеата да се правят на принципа на коледен календар - с подаръци всеки ден, само че вместо бонбонче, зрителите се сдобиват с няколко кадъра за живота й. Абонатите дори измислят специален хаштаг за случая: #vlogmas - от vlog + christmas (Коледа), който много се харесва на всички почитатели на мрежата.
Тази трогателна история е доста показателна: забавната Ингрид се харесва на мнозина заради жизнерадостния си характер, какъвто имат и много други звезди сред влогърите. Щипка креативност, доза късмет и глад за нещо ново ги превръщат в истинска сензация.
Българската интернет звезда Емил Конрад
Комедийното дуо "Смош"
Атрактивната Джена Марбълс
Авторите на канала EatYourKimchiе