13 Ноември 2024сряда00:54 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България.

Триковете при разпродажбите, или за уловките на търговците

Не бива да се опитваме да ограничим достъпа до собственото ни портмоне, а просто не трябва да купуваме ненужни стоки

/ брой: 58

автор:Альона Нейкова

visibility 2299

В края на един сезон и в началото на следващ, както и непосредствено преди или по време на празниците търговците прибягват до какви ли не трикове, за да накарат купувачите да харчат колкото се може повече. Различните намаления, тъй наречените акции, красивите опаковки - всичко това се прави с една-единствена цел: да се събуди интересът на хората към неща, за които преди са мислели, че могат и без тях. Мнозина вече са наясно за съществуването на хитринки, прилагани от маркетолозите. Малцина обаче успяват да се предпазят от съблазнителните предложения, приканващи да се направи покупка на дреха или обувки, които всъщност не са първа необходимост или най-малкото не са били планирани. Така по време на "големите" разпродажби доста хора стават притежатели на ненужни и дори доста скъпи стоки.



Именно спонтанното харчене най-често води до разочарования от необмисления избор. Добре е да обърнете по-специално внимание на триковете на търговците и да имате (поне) едно наум.
Забележете, че дъвки, бонбони, ярки дреболийки и други подобни стоки най-често са разположени в близост до касите на супермаркетите. Търговците разчитат, че, докато чакат на опашка, хората от скука ще проявят интерес към тях и ще ги сложат в последния момент в пазарската си количка. Добре е предварително човек да прецени дали тези неща наистина са му нужни!
"Купуваш един продукт, получаваш втория на половин цена." Понякога такива примамливи слогани карат хората да си мислят, че офертата е много изгодна. Но ако става дума за предмети, чиято употреба е обвързана с определен срок на годност, има вероятност, докато изразходвате единия, другият да се развали и да се наложи да го изхвърлите. Преценете дали наистина имате нужда от определена стока, дори и да ви я дават с голяма отстъпка. И преди радостно да протегнете ръка към промоциите, огледайте се, дали близо до тях няма нещо подобно, на доста по-изгодна цена, дори и извън акцията.
"При закупена стока над 10 лева, получавате подарък вафла, а над 50 лв. - тиган." Най-добре е за такива "примамки" да научавате чак на касата. Чудесно е, ако сте достигнали сумата с планирани, наистина необходими за вас продукти. Така и бонусът ще е приятен сам по себе си. Но най-често хората, които са се вместили в по-малка сума, започват трескаво да търсят какво още да вземат, та да получат рекламирания тиган. В крайна сметка се харчат повече пари от планираното, но по-лошото е, че те се дават за ненужни стоки.
"Купувайки този продукт, вие подкрепяте фонд, помагащ на деца в неравностойно положение." Подобни слогани на някои стоки въздействат най-вече на човешката психика и карат хората да си мислят, че благородно са се включили в някаква добра кауза.
Много от продавач-консултантите често като че ли случайно казват: "Това обаче май не можете да си го позволите." Всъщност те разчитат на обратния ефект и очакват клиентът да му пусне края и да започне да харчи наляво и надясно, за да докаже на "всички глупаци по света", че все пак умее да пазарува.
"Суперпредложенията на специална промоция, която е само за днес и е само за лоялни клиенти" най-често целят да платите за нещо, което най-вероятно няма да използвате пълноценно. Например, когато си купувате едномесечна карта за фитнес, любезни служители може да ви предложат, ако си направите едногодишен абонамент при тях, да ви подарят 10 сеанса в сауната и фланелка с логото на клуба. Сигурни ли сте обаче, че ще идвате тук поне 12 месеца? И изобщо - ще намерите ли време да ползвате сауната?
Специални акции се правят със значително намаление на цените на продукти, чийто срок на годност наближава. Към подобни промоции трябва да се отнасяме изключително внимателно - не бива в стремежа да спестим някой лев да подлагаме на изпитание здравето си.
В периода на тоталните разпродажби най-малкото, което може да направим за себе си, е не да се опитваме да ограничим максимално достъпа до собственото ни портмоне, а просто да не купуваме ненужни стоки.
Но повечето жени не могат равнодушно да минат покрай надписите "Намаления", "Акции", "Плащаш 2, получаваш 3" и т.н. Мнозина ще припознаят себе си в следната случка: моя позната наскоро си купи от подобна разпродажба на доста добра цена много красив бял пуловер - топъл, с голяма яка, но без ръкави. Не много практично, обаче модерно. Мъките й започнали, когато се зачудила с какво да го съчетае. Всички налични поло и блузки "убиваха" празничния вид на пуловера. Вариантът "на голо" също се оказа изключително несполучлив - горещо на шията и гърдите, а ръцете мръзнат. А и тънката вълна причинява сърбежи на нежното женско тяло. И разкошната голяма яка също създава големи грижи - мачка се под палтото или се навива на маркуч точно под брадичката. От първоначалната еуфория от изгодната покупка, "струваща колкото голяма кутия хубави бонбони", не остана и следа. А само чувството, че някой жестоко те е измамил. "Никога не бих си го купила този пуст пуловер, ако не бе намален толкова", вайкаше се приятелката ми.
Покупките по време на разпродажби, крещящи за "Намаления до 80%", са най-добрата илюстрация на афоризма "Исках да направя нещо хубаво, ама стана както винаги". Наистина, повечето хора, особено в период на криза, преследват блага цел - да спестят. И купуват едва ли не на килограм ненужни дрехи и обувки, само защото са намалени. "Знаеш ли колко и струвал този пуловер преди разпродажбата?!", опитваше се някак си да оправдае несполучливата си покупка познатата ми. Сигурно доста. Но тогава никой не му е обърнал внимание. И затова цената му е била намалена толкова драстично.
Понеже няма как да се преборим с триковете на коварните продавачи по време на разпродажбите, ще трябва да разчитаме на собственото си съзнание. Най-напред добре е да запомним, че основният синоним на думата "намаление" е "манипулация". А акцията "уникална цена" често е предназначена за шарани: щом домашни чехли ви се предлагат за 5 лева, не е изключено преди те да са стрували цели 6! А и трябва да се научим винаги да си задаваме въпроса: "Щях ли да си купя това, ако не бе намалено?" Най-вероятно отговорът в 99% от случаите ще е отрицателен. Но дяволът, който коварно превзема съзнанието на мнозина по време на разпродажбите, доста добре служи на хитрите търговци.


И туристите също си патят

По време екзотични туристически обиколки на любопитни и жадни за сувенири люде се предлага да си купят за спомен какво ли не. На една планинска екскурзия пчеларят ни предложи мед собствено производство. Уверяваше ни в уникалността на продукта, направен от "най-чистите планински билки". Медът наистина изглеждаше като течно злато, но не бе нищо особено на вкус. Установихме го доста по-късно. А и много скоро медът се превърна в захар. Попаднахме в капана и на предложеното от местен лозар "уникално" вино, което не понесе на някои по-чувствителни стомаси.
Златната гривна на суперизгодна цена обаче се превърна в апотеоз на патилата ни. Бижуто се скъса за по-малко от месец. А когато го занесохме на поправка, се оказа, че съдържанието на злато в него не е по-голямо, отколкото в това изречение.
Когато усетите, че може да изпаднете в подобни ситуации, добре е да помните, че туристическият бизнес преследва най-напред печалбата. И използва най-различни методи за получаването й.
 

Българинът готов да похарчи средно 531 лв. на Черния петък

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 216

Индустрията ни с първия ръст от 20 месеца

автор:Дума

visibility 907

/ брой: 216

Бюджет с 3% дефицит и пакет от мерки ще внесе служебната власт

автор:Дума

visibility 988

/ брой: 216

Над 17% от работещите в ЕС са били с временни договори

автор:Дума

visibility 759

/ брой: 216

Кремъл отрече за разговор Тръмп-Путин

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 216

В РСМ очакват скоро промени в конституцията

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 216

Вотът на доверие към Шолц преди Коледа

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 216

Преходният съвет на Хаити уволни премиера

автор:Дума

visibility 809

/ брой: 216

Изолация и безсилие

автор:Александър Симов

visibility 733

/ брой: 216

Да направим крачка назад, за да вървим три напред като общество

автор:Дума

visibility 1035

/ брой: 216

България се нуждае от връщане на държавността

автор:Дума

visibility 821

/ брой: 216

Време е Борисов и Пеевски да бъдат изолирани от властта

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 216

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ