16 Октомври 2024сряда18:09 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

България пак се размина с нови влакове

Страната може да загуби 3 млрд. лв. от Плана за възстановяване и устойчивост

/ брой: 141

автор:Дума

visibility 5522

България за пореден път се размина с купуването на нови влакове и е на път да загуби около 3 милиарда лева от Плана за възстановяване и устойчивост. Късно в сряда стана ясно, че полското подразделение на швейцарската "Щадлер" е уведомило официално Министерството на транспорта и съобщенията, че се отказва от доставката на 7 двуетажни влака (300 млн. лв.) и 35 мотрисни влака (642,5 млн. лв.). От министерството потвърдиха информацията. От ведомството на Георги Гвоздейков посочват, че в хода на преговорите между Министерството на транспорта и "Щадлер" са били положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения в рамките на закона.
"От страна на “Щадлер“ се поставиха ултимативни изисквания, променящи дори обхвата на договора, като същите излизаха далеч от рамката на несъществените изменения, което само по себе си е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки. Това е причината същите да не бъдат приети от страна на министерството. Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура - и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения", коментира Георги Гвоздейков.
Той допълва, че е в непрекъснат диалог с Европейската комисия и ще положи максимум усилия, за да бъде реализирана в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост.
България вече пропусна възможността да договори 20 "пуш-пул" влака за 1,2 милиарда лева, които щяха да се използват за превоз на пътници на дълги разстояния до Бургас, Варна и Русе.
Така от общо четирите обществени поръчки за покупка на нов подвижен състав за държавните железници с пари по Плана за възстановяване и устойчивост, които трябваше да пристигнат до средата на 2026 г., единствено ще бъде изпълнена половин поръчка за доставката на 9 маневрени локомотива.
Провалът с доставката на нови влакове за българските железници беше предизвестен, след като в продължение на три години всяко следващо правителство прекратяваше поръчките и променяше условията по тях. В същото време извиваха ръцете на производителите да направят влаковете за рекордно кратки срокове с редица екстри, за да се вместят в зададения срок от Брюксел.
В опит да спаси доставката на влаковете от транспортното министерство обявиха, че полската компания "Песа" (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA) ще замени "Щадлер" като изпълнител за доставката на 35 мотрисни влака, без да е ясно дали предложението им ще бъде прието.

Партиите, купуващи гласове, да не участват в избори

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 197

Една справедлива и правова България е възможна

автор:Дума

visibility 677

/ брой: 197

Увеличават се жените на ръководни позиции

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 197

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 666

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 588

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 635

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 614

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 623

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 675

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 830

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 747

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 639

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 690

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ