16 Октомври 2024сряда17:26 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пускат концесионери в железопътните превози

/ брой: 69

автор:Дума

visibility 1238

Концесионери ще могат да управляват жп инфраструктурата, освен НКЖИ. Това гласуваха депутатите на първо четене с промени в закона за железопътния транспорт. Ако те бъдат приети ще се прекрати монопола на Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), като се даде право на дружеството да прехвърля дейности на други предприятия.
Изпълнителната агенция „Железопътна администрация" трябва пък да бъде определена за регулаторен орган в сектора на жп превозите, без да се засягат правомощията на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Поправките са предложени във връзка със стартиралата наказателна процедура срещу България заради неправилно транспонирани текстове от европейски нормативни актове в националното законодателство. Наказателната процедура е на втори етап, т.е. мотивирано становище. Ако страната ни не предприеме мерки, Европейската комисия (ЕК) ще заведе дело в Съда на ЕС.
Дава се също така право на НКЖИ да прехвърля дейности по развитие, поддръжка и обновяване на железопътната инфраструктура и свързани с това задачи на железопътни предприятия или дружества, които контролират железопътно предприятие или са контролирани от железопътно предприятие, без да възниква конфликт на интереси.

Партиите, купуващи гласове, да не участват в избори

автор:Дума

visibility 587

/ брой: 197

Една справедлива и правова България е възможна

автор:Дума

visibility 636

/ брой: 197

Увеличават се жените на ръководни позиции

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 197

Еврото ни трябва, колкото тумор в мозъка

автор:Дума

visibility 628

/ брой: 197

Световният дълг е на път да надхвърли 100 трлн. долара

автор:Дума

visibility 541

/ брой: 197

БДЖ планира повече връзки между Северна и Южна България

автор:Дума

visibility 584

/ брой: 197

ЕК с нови правила за мигрантите

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 197

Ескалира напрежението между Сеул и Пхенян

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 197

Дипломатическа война между Индия и Канада

автор:Дума

visibility 632

/ брой: 197

Накратко

автор:Дума

visibility 768

/ брой: 197

Да се ядосаме!

автор:Юлия Кулинска

visibility 706

/ брой: 197

Знаем проблемите, имаме експертите и решенията

автор:Дума

visibility 609

/ брой: 197

Аз съм десницата на левицата!

автор:Дума

visibility 593

/ брой: 197

Опит пореден

автор:Евгени Гаврилов

visibility 646

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ