09 Февруари 2025неделя20:46 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Причина и следствие

/ брой: 73

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2033

След като редица държави в ЕС обявиха, че спират от употреба дизеловите автомобили и ще търсят начин да се отърват от тях, темата стана актуална и у нас. През последните десетилетия България придоби славата на автомобилната морга  на Европа и както изглежда, има вероятност тази тенденция да се задълбочи.
Вече се заговори за евентуалното въвеждане на регламент на европейско равнище, който да задължи държавите, забраняващи движението на дизелови автомобили, да ограничат и износа им към други страни. Това обаче е малко вероятно защото би довело до нарушаване на един от основните принципи, върху който е стъпил ЕС - свободно движение на стоки.
Екоминистърът Нено Димов от своя страна вече обяви, че се обмисля промяна на екотаксите за автомобилите - за електроавтомобилите да няма такса, а за хибридите да бъде намалена. Подобна мярка се обсъжда и за новите коли, а таксата за превозните средства до 5 години ще бъде запазена в сегашния размер. Ще бъдат обхванати и камионите, защото според статистиката над  1 млн. автомобили в България са с възраст над 20 г.
 Появи се и идеята автомобилите да бъдат снабдени с  различен на цвят стикер в зависимост от това колко замърсяват въздуха. Друга мярка срещу старите коли вероятно ще бъде и увеличаването на данъците. Какъв ще бъде ефектът от всичко това е рано да се каже, но този казус показва за пореден път, че управляващите в България обикновено се движат подир събитията и решават проблемите, след като те вече са се появили. А при решаването им обикновено се атакуват последствията, а не причините за тях.
В конкретния случай със старите коли причината е ясна. Просто българинът е беден, с ниска покупателна способност и затова купува евтиното. Ако имаше пари, едва ли щеше да опре до таралясниците на Европа. Всичко останало е следствие.   

Израел ще предаде Газа на САЩ

автор:Дума

visibility 9999

/ брой: 25

Бойкотът на магазините продължава на Балканите

автор:Дума

visibility 10000

/ брой: 25

Разследват полския премиер за опит за държавен преврат

автор:Дума

visibility 10002

/ брой: 25

Накратко

автор:Дума

visibility 10251

/ брой: 25

Трагедия без изход

автор:Валентин Георгиев

visibility 10315

/ брой: 25

По познати схеми

visibility 10131

/ брой: 25

Кой вече ще ни дава пари

visibility 9995

/ брой: 25

Кои са редкоземните минерали на Украйна, които Тръмп иска

автор:Дума

visibility 10144

/ брой: 25

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ