БСП и граждани с подписка срещу хаоса в транспорта в София
Почасови билети и връщане на картата за две превозни средства искат кандидати за общински съветници
/ брой: 238
Искане за уреждане на транспортните проблеми в район "Искър", свързани с липса на достъп до метрото от живеещите в "Дружба" 1, внесоха с подписка в Столичната община кандидатът за кмет на район "Искър" София Борис Цветков, граждани и кандидати за общински съветници от листата на БСП.
"Стотици и хиляди граждани на жк."Дружба" 1 и 2, кв. "Абдовица", кв."Димитър Миленков", "Цариградски комплекс" и с. Бусманци в район "Искър", подкрепени от Районния съвет на БСП, настояваме за достъп до метрото, за подобряване на транспортното обслужване в района, на разписанията и на тарифната политика", се казва в искането, под което има над 1000 подписа.
На първо място, живеещите в посочените райони, настояват за възстановяване на вече ликвидираната услуга на ЦГМ за издаване на транспортна карта за две линии. Чрез нея ще бъдат частично компенсирани пропуските като избор на трасе и неудобните за мнозина спирки на метрото, налагащи използване на несъществуващ или нередовен довеждащ транспорт, и заплащане на още един билет за една-две спирки, обясни пред ДУМА Борис Цветков. От левицата апелират да се възстановят и почасовите билети или да се въведе карта за 60 и 90-минутно пътуване. Това според тях трябва да важи както за наземните превозни средства, така и за метрото.
Третото искане на социалистите и на гражданите на София е да се създадат нови линии на градския транспорт, като се направят такива разписания, гарантиращи на всеки гражданин възможност пътуването и ползването на метрото да намали времето му за придвижване. Въпреки откритите метростанции хората продължават да ползват автобуси, тролеи и трамваи, с които на практика пътуват по-бързо, по-удобно и по-евтино, обясни Цветков. Според него е належащо свързването на село Бусманци с кв."Абдовица", кв."Д.Миленков" с местростанция № 21 и № 22 с редовен транспорт на интервал по-кратък от 15 минути.
Борис Цветков обясни, че в момента почти е завършено изграждането на пешеходен тунел, който ще може да доведе гражданите до метрото. Проблемът е, че не е направена пешеходната пътека и не е изградена нормална инфраструктура сред полето, което прави абсурдно придвижването до метростанцията, а съоръжението не е пуснато в употреба. Преди дни Йорданка Фандъкова отказа да се ангажира със срок за пускане на съоръжението, което включва и безопасна пътека до метрото. Аргументът й е, че отчуждителните процедури не са приключили.