Лого-рея
/ брой: 25
Бисери на килограм. И неуместно за властовия ранг поведение, отново.
Министърката на туризма Николина Ангелкова щяла да стартира конкурс за ново туристическо лого на България. Обаче то нямало да струва и лев на държавата. Ако има предвид, че ще се плаща от еврофондовете, пак ще ощетява държавата. Защото парите, вместо за решаване на проблем в туризма, който е от най-забатачените сектори, ще отидат за поредната глупост. Колко точно не става ясно, но по ОП "Региони в растеж" до 2020 г. за туристически атракции са предвидени 200 млн. евро. Има и други опции. Споменът за последните конкурси за лого още ни горчат. За рекламно лого, което приличаше на размазани в чинията зеленчуци, държавата плати 1,348 млн. лв., и пак мъгливо. Запазеният знак на България стана обект на присмех и шеги в социалните мрежи. От Съюза на българските художници го разнищиха. Оказа се, че новото лого на България почти не се различава от това на Киргизстан, направено от 19-годишен младеж за малко над 500 евро. После връщаха пари, правиха ново лого, а ползата от всичко се оказа нулева.
Не лого ще оправи туризма, а поне малко професионализъм. Той ярко отсъства и в изказването на Ангелкова, че като майка не би се качила с детето си на Симеоновския лифт, от който падна 5-годишно, защото съоръжението е твърде старо. Това може да бъде изказване пред приятелки, но не и позиция на министър, който носи отговорност. Ангелкова обаче абдикира от отговорност, заявявайки, че това не е в прерогативите на нейното ведомство. Контролните органи били установили, че кабинката е изправна, но за по-сигурно тя няма да качва детето си. А за сигурността на всички, най-добре да спре да се занимава с туризма.