Теодора Нишков показва "100 запечатани от времето"
/ брой: 127
Съюзът на българските художници представя в галерията на СБХ в София, ул. "Шипка" 6, зала 2А, фотоизложбата на Теодора Нишков "100 запечатани от времето" (Строители на съвременна България).
Основната цел на изкуството, а и на този проект, е не да учи, а да показва, да поднася конкретизирани образи. Изкуството е посредник на един морален идеал, то се свързва с оцеляването на човека, но не с физическото оцеляване, а със запазването и оцеляването на неговото съзнание, посочва Теодора Нишков.
Също както фотографските портрети на Надар, присъстващи в много национални колекции, "100 запечатани от времето" (Строители на съвременна България) цели да разкрива своите образи, наблягайки на графичност и естетика, характерни за високата култура на класическата фотография. Чрез тези образи умът на гледащия е поканен да излезе от сферата на обикновеното и да навлезе в света на изключителното.
"100 запечатани от времето" (Строители на съвременна България) е безпрецедентен реверанс към ценностите, целящ да изразява дълбокото възхищение и уважение към Човека. Той преследва очарованието на бохемите, харизматиците и мечтателите, визионерите, учителите, писателите, художниците, скулпторите, журналистите, хората на логиката и духа, обществениците, пробуждащите.
Фотографските сесии протичат в лично професионално студио при абсолютна коректност, конфиденциалност, деликатно отношение и грижа. Този фотографски цикъл е с некомерсиална цел и е провокиран от усещането за неща, които може би си отиват, или неща, които бихме искали да останат, от непреодолима жажда по човешкото и неговите ценности, по красотата. Жажда да си спомним за душата и достойнствата на силните, за това какво можем да носим, кои сме. Това е нещото, което ми дава изключително усещане за заряд, удовлетвореност и смисъл. Моята цел е, когато човек гледа фотографиите, да усеща определен дух на несломимост и характер, както и човещина, които въпреки противоречивостта на всяка личност, остават като едно богатство...", разказва авторката на изложбата Теодора Нишков.