Медии
МФЖ търси видимите жени в новините
/ брой: 46
8 март провокира Международната федерация на журналистите (МФЖ) да даде начало на кампанията "Жените на предна линия", съобщава СБЖ. В писмо до съсловните синдикати от организацията съобщават, че биха искали да интервюират онези, които намират начини да направят жените по-видими в новинарските емисии, например посредством разработването на синдикални инициативи за равенство между половете в областта на медиите. Не по-малко важно е и провеждането на кампании за равно заплащане при мъжете и при жените, както и кампании за гарантиране сигурността на работното място, отбелязват от МФЖ.
Тази година кампанията им по повод 8 март цели да обърне внимание върху недостатъчния брой на жени на ръководни постове в медиите, което е признак на дискриминация. Те отбелязват, че често при подбирането на кадри работодателите предпочитат мъжете пред дамите, кандидатстващи за един и същи пост.
Като част от мерките за популяризиране на проблемите, но и постиженията на дамите от МФЖ препоръчват организирането и провеждането на различни събития, дискусии, кръгли маси, проучвания и др., издаването на брошури или видеоматериали.