Борисов отива на море
/ брой: 160
През 1964 г. било взето решението за изграждане на първата магистрала в България. "Тракия" трябвало да е част от автомагистрален пръстен, включващ още магистралите "Хемус" и "Черно море". 40 години по-късно правителството на Сакскобургготски взема решение за доизграждане и отдаване на концесия на автомагистрала "Тракия" на българо-португалски консорциум. Историята си дочетете сами от Уикипедия. Последната промяна на страницата е от 9,16 ч. на 12 юли 2013 г.
В пощенската ми кутия в 6,11 ч. вчера пристигна "позиция" на експремиера. "Орешарски незабавно да организира пускането на движението по новоизградения последен участък от автомагистрала "Тракия". Следва възмущение, че е "скандално да имаме първата в България изцяло построена и завършена магистрала, а тя да стои затворена в разгара на лятото и туристическия сезон".
Цели три дни, представете си! Публично известно е, че официалното откриване на строената 49(!) години 360-километрова пътна артерия е обявено за 15 юли. Забавянето Борисов определя като "тенденциозно". Аутобанът стоял затворен, тъй като регионалната министърка била в Брюксел. И пак горест, защото "е недопустимо гражданите да бъдат принуждавани да използват обходни и изключително натоварени в летния сезон стари маршрути". Ето и драматичните финални акорди: "Пускането на магистралата ще повиши безопасността на пътуващите и ще спести много разходи на гражданите и фирмите".
6,14 ч. е, а агенция "Фокус" вече е разпространила "призива" на шефа на ГЕРБ. Само за три часа всички медии са вдигнали държавата на главата си с "горещата" новина. "Пълен изтрещялник е този - обадете се на 112", реагира във фейсбук един от протестиращите. Заваляха безобидни, хапливи и злобни забележки за липсата на ножица, за копнежа по лентички, девойки с погача, ТВ камери, гълчава.
Пиарът на Борисов започна да гафи. Очевидно още не му е ясно, че когато беше премиер, искахме да знаем кога пътува към морето, с какво превозно средство и колко коства това на данъкоплатеца.