18 Ноември 2024понеделник15:13 ч.

От дума на дума, та в... ДУМА

Дано този път е последен!

/ брой: 194

автор:Панчо Панчев

visibility 2331

Тези думи си повтарям всеки път, когато прочета във вестника или чуя по радиото за поредната катастрофа, отнела живота на хора като нас. И сведенията са винаги по-лоши от онези, които предполагам. Никога не познавам. За проклетия не минава ден, в който средствата за масова информация да не съобщят някоя тъжна вест. А уж живеем в мирно време...
Великият френски писател Виктор Юго се изказва пред своя парламент във връзка с жестокостите при потушаването на Априлското въстание. Думите, които изрича той, изразяват според историците общото отношение на сънародниците му, възмутени от случилото се тогава: "Настъпил е моментът да се привлече вниманието на европейските правителства върху един факт... че се убива цял народ в Европа." На другия ден речта му е поместена във всички френски вестници.
И сега нашите вестници и радиа изпълват страниците и минутите си с коментари на зачестилите у нас катастрофи или нека го кажем направо - безотговорното отнемане на човешки животи. Но се боя, че тази "новина" ще остарее и ненаказвани, изгубили всякакъв страх от прилагането на закона, нови, следващи предците си автоджигити отново и отново ще правят от улиците и шосетата ни погребални алеи.
Всички знаем, че според официални сведения част от полицаите се занимават с взимане на подкупи, други стачкуват, а броят на катастрофите се увеличава... Но какво искаме от дребните служители, когато известни наши сънародници така забогатяха, че се чудят какво да си правят парите.
И виждайки как техни по-ловки сънародници трупат богатства, мнозина се стремят да не останат назад. Какво, ако не пладнешки обир, са парите, които се взимат от курортистите за места и чадъри на плажа? Както разбрах, подобна "такса" не съществува никъде по света. Освен ако плажът е частна собственост.
Но да се върнем към най-скъпото - живота на хората. Ако на младите не им стига акъл и без дори да са им купили книжка за правоуправление на моторно превозно средство сядат зад волана, то къде са контролните органи? Защо все по-често по булевардите на столицата профучават с бясна скорост и шум мотоциклети, които застрашават и себе си, и който им попадне по маршрута. Толкова ли е сложно да се хванат един-двама от тези джигити и да им се отнеме книжката за правоуправление пожизнено? Не другояче, а пожизнено! И това да се разгласи, да се знае от всички.
Навярно е редно да кажа тук и за възмущенията на редовно каращите обществения транспорт шофьори. Оправдавам ги, когато изричат нецензурни думи към някой "джигит", завиращ се пред возилото им, и искрено им съчувствам. Мога да управлявам моторно превозно средство, и то добре, но никога не бих се съгласил да карам по софийските улици и булеварди - не че ремонтите толкова ми пречат, а защото движението стана просто нетърпимо.
Ще си позволя да цитирам откъс от друга статия, който прекрасно илюстрира думите ми: "Тези дни полицията е засякла мотор, който се е движил с над 150 километра по Околовръстното на София. Има го сниман на камерите, но моторът няма номер и следователно почти е сигурно, че няма да бъде издирен. А дори да имаше номер, е ясно, че всъщност безнаказаността е основният проблем. Хулиганите се държат идиотски на пътя, защото знаят, че няма да платят с нищо своята арогантност. Такива няма да ги спрат камерите, а трябва да ги спре полицията."
По-нататък се разсъждава за най-голямата бройка в Европа наши полицаи, за тяхното безсилие или подкупност и т.н. - все истини  без последствия!
И още - много чорбаджийски започнахме да живеем. В други страни дори монарсите карат велосипеди, а у нас това се смята за показател, че си беден. Веднъж застанах на ул. "Гурко", близо до ул. "Шести септември" в София, и се загледах в минаващите край мен коли. Преброих повече от петдесет от тях и с учудване констатирах, че едва в три-четири имаше повече от един човек (шофьорът). А освен че улиците ни са претъпкани от моторни превозни средства, и бензина не го дават без пари...
Но да се върнем на темата! Изглежда, освен че движението ни не е от най-добрите, и шофьорите на много частни коли не са на необходимото равнище. Нито пък онези, които установяват реда... От една страна, си викам - добре, че внуците ми не са в България, от друга, защото някои от тях ще се върнат, мисля как да се подобри сигурността на пешеходците, които си позволяват не само да се движат по тротоарите, а дори да пресичат платното, разбира се, на определените със зебра места. Дори взех да съжалявам, че не съм вярващ, та да моля бога да пази ходещите по улиците малчугани.

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 0

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 0

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 0

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 0

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ