10 Ноември 2024неделя13:44 ч.

ВРЕМЕТО:

В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна. В неделя ще остане ветровито, а застудяването ще продължи. Превалявания се очакват главно в Северна България, а над югозападната половина от страната ще има и слънчеви часове. Райони с валежи ще има и в началото на новата седмица. Температурите ще останат без съществена промяна.

Новите двуетажни влакове пристигат през 2026 г.

/ брой: 81

автор:Дума

visibility 4607

Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков и ръководството на полската компания "Stadler Polska Sp. z o.o." подписаха договора за доставката на седем нови двуетажни влака. Стойността на договора е 300 513 279.50 лева, като средства идват по Плана за възстановяване и устойчивост. Срокът за доставката на първите нови влакове е 26 месеца, се казва в съобщение на Министерството на транспорта и съобщенията.
"Подписваме този договор след повече от 20 години, в които страната ни не е закупила нито един нов влак", отбеляза министър Гвоздейков.
По думите му след всичките години на неглижиране на железопътния транспорт, обществото заслужава да пътува с модерни и безопасни влакове. Този договор е първата сериозна крачка в тази посока.
"Подвижният състав, който ще бъде доставен през 2026 г., отговаря на всички изисквания за комфорт и екологичност, които стоят в основата на реформите по Плана за възстановяване и устойчивост", каза още транспортният министър.
Председателят на Управителният съвет на полското подразделение на германската компания "Щадлер" Филип Брунър изтъкна важността на сделката с България.
Договорът включва доставка на 7 двуетажни нулевоемисионни електрически влака от серията "KISS", както и опция за доставка на още 3 влака при осигурено финансиране до края на срока на договора. Изпълнителят трябва да осигури също 15-годишна поддръжка на влаковете и обучение на експлоатационния персонал. Подвижният състав ще разполага с минимум 300 седящи места, а повече от 10% от тях ще бъдат за хора с намалена подвижност.Влаковете са за скорост от 160 км/ч и ще са оперативно съвместими с европейската железопътна мрежа.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 2606

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 2511

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 1481

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 2326

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 2466

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 2553

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 2650

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 2801

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 2238

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 2270

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 2322

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 1971

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ