13 Ноември 2024сряда00:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите, на които им предстои пътуване в следващите дни, да тръгват на път с автомобили, подготвени за зимни условия. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и съобразена скорост, като спазват необходимата дистанция и да не предприемат резки маневри. Нови снеговалежи и в по-ниските части от страната се очакват през нощта срещу четвъртък, в четвъртък и през нощта срещу петък. Има повишена вероятност за значителни валежи и за образуване на снежна покривка над 10 - 15 cм в Предбалкана, Лудогорието и по проходите в Стара планина. В петък валежите ще спират, най-късно в Източна България.

Автомобилите и жените, или вечната битка за мъжкото сърце

За някои те са просто играчка, а за други - въплъщение на всички мечти за съвършеното същество

/ брой: 234

автор:Альона Нейкова

visibility 4236

Жените имат немалка заслуга за това, че мъжете се отнасят с трепет към автомобилите. Някои дами смятат, че истинският мъж, заслужаващ вниманието им, непременно трябва да притежава кола. В идеалния вариант тя задължително е скъпа и красива - това е един от важните показатели за състоятелност. Случва се момичетата да смятат, че ако мъжът към 25-ата си година не притежава собствен автомобил, най-добре е да бъде задраскан от списъка със заслужаващите внимание кандидат-съпрузи. Така че жените трябва да се замислят, когато половинките им, вместо да заведат семейството на почивка, похарчат парите за тунинг на колата. И може би да се опитат да си дадат сметка дали причината за подобно поведение не са самите те - дамите, които гледат на мъже, каращи мерцедес, по-благосклонно, отколкото на тези, които имат по-масов клас кола или са "обикновени" пешеходци...



Ако някой успее да надникне в женските сънища, със сигурност ще забележи, че в тях присъстват и колите. Но нощните видения на дамите изобщо не са свързани с някакви абстрактни автомобили, а със съвсем конкретна адска машина, заради която любимият прекарва денонощия наред в гаража и се връща уморен, мръсен, потен, вмирисан на бензин и масло... След всичко това мъжът рядко мисли за някакво що-годе мило общуване с жената, камо ли за интимност. Заради тях представителите на силния пол често се събуждат със страшни викове посред нощ, а денем не говорят за нищо друго, освен "кога ли в автосервиза ще приключат с ремонта на кола-а-а-та ми-и-и?"
Автомобилът често кара мъжа по време на романтична вечеря в луксозен ресторант да забравя да държи дамата си за ръка, да я гледа в очите, да произнася с гласа на Ален Делон любовни слова... А на всеки 3 минути изоставя жената, изскача от заведението на улицата, но се връща с успокоено лице, за да повтори всичко след малко с една-единствена цел - да провери дали някой не му е откраднал колата или сложил скоба.
Каква ли е тази странна магична връзка, която съединява мъжете с колите им? Как да реагират в подобни моменти нещастните, изоставените, забравените и лишените от внимание представителки на нежната част от човечеството? Най-напред може би се налага да се разсеят няколко чисто женски мита за взаимоотношенията на мъжете и автомобилите им.



Според една теория за силния пол колата е техническо въплъщение на всички мечти за съвършеното същество. Автомобилът за някои е нещо вълшебно, своего рода талисман, който има способността да пази от злините на времето. В тази желязна машина с 4 колела мъжът вижда цялата си сила, красота и привличане в очите на противоположния пол и своята състоятелност в погледите на приятелите. Смята се, че именно в купето на колата повечето хора се чувстват в безопасност като малкото кенгуру в джоба на майка си - само по този начин днешното прекалено изнервено и много чувствително поколение успява да поддържа душевно равновесие. Разбира се, това не се отнася за 100% от мъжете. Възможно е някои от тях да си купуват автомобил предимно като средство за придвижване, в което съществува поне илюзията за изолация от външната суета. Безусловно, има и определен брой хора, за които колата е част от личността им, един вид "облекло", по което на много места бива посрещнат човекът. И за това трябва да се пази в чист вид и дори в бляскаво състояние. А другата половина от мъжкото население използва скъпите красиви автомобили, за да се сближи по-бързо с представителките на нежния пол.
Със сигурност обаче може да се каже, че споменатите типове любители на коли са само малък процент от всички съществуващи. За мнозинството автомобилът изпълнява най-често две изключително важни функции - средство за придвижване и, колкото и странно да звучи, вид "играчка".
Относно първото предназначение на автомобила трудно може да се спори - без кола в днешно време хич не е лесно. Камо ли за активните хора, които имат собствен бизнес, не разполагат с много свободно време, но пък са натоварени с безброй ангажименти, отговорности, проблеми, нужди и желания. Такива личности няма как да се справят с всичко това без помощта на кола. И за да бъде тя винаги в изправно състояние и да функционира както трябва, необходимо е да се полагат определени грижи. Не е задължително те да са денонощни, но със сигурност е добре да са съвестни и постоянни.
Що се отнася до функцията на автомобила като "играчка" за мъже, тук всичко е на повърхността и нещата са доста ясни. Повечето жени са на мнение, че представителите на силния пол си остават деца до последно. Играта за тях е естественият и практически единственият начин на съществуване. Затова мъжете толкова обичат футбола, баскетбола или друг вид спорт. И ако в детските си години момчетата въодушевено дърпат след себе си въженцето с миниатюрни колички и се правят на войници, стрелящи с пластмасови пистолети, в по-солидна възраст, изглежда, им трябват по-големи играчки. Любовта на мъжете към различни видове оръжие е общоизвестен факт, но тя не е одобрявана нито от здравия разум и още по-малко от Наказателния кодекс. Докато отношението им към колите не само успява да намери по-логична реализация, но и е в рамките на закона. Автомобилът е именно онази играчка, за която мъжът се грижи, украсява я, непрекъснато мисли как да й купи най-необходимото, фука се с нея пред приятели и гаджета... И на 18, и на 68 години изпитва онова особено удоволствие, което не може да се сравни с нищо друго, освен с усещането, че имаш най-необходимото в живота - колата... Затова силната половина на човечеството не бива да бъде обвинявана, че обича автомобилите си повече от всичко, отделя им най-много време и се грижи за тях по-добре, отколкото понякога за жените.
Виждали ли сте как реагира 3-годишно хлапе, когато някой му отнеме любима играчка? Помните ли реакцията му? За съжаление отношението на някои мачовци към колите е сравнимо именно с подобна ситуация. Така че дамите не бива да се притесняват, че битката за мъжкото сърце е изгубена, преди още да е започнала, тъй като то е заето само с мисли за автомобила му. В подобни моменти жените просто трябва да се възползват от малко вродена хитрост. Тоест да позволяват (понякога) на силния пол да се отдава на любимите играчки. Тогава ще имат шанса да разберат и да почувстват, че всъщност в живота на мъжете няма нищо по-важно от това някой да разбира от какво те имат нужда...

Кажи каква кола караш...


Покупката на определена марка автомобил зависи от това с каква цел ще се използва железният кон, или всъщност стадото, скрито под капака на колата. Скорошни изследвания, направени в Чехия, сочат, че гражданите на тази страна най-често карат стари коли, някои от които са произведени още във времената на социализма. Независимо от изобилието на чужди марки в автомобилните представителства, по пътищата се набива на очи най-вече старичката "Шкода 120". Чешкият автоветеран издържа всичко - и многобройните стоки, с които се товари багажникът след пазаруването в супермаркет, и извънградските разходки, и продължителните пътувания в страната през отпускарския период...
По селата или в малките градове често може да се види източногерманският "Трабант", който ужасно бръмчи и дими. Наричат го мотор на 4 колела, купуват го за смешни пари едва ли не от автоморгата, ремонтират го, боядисват и го използват почти като колело. С трабант се пътува от селото до най-близката жп гара. По-нататък става опасно - собствениците на тези коли често не си правят труда да им слагат номера. Не са малко и истинските почитатели на тази марка - техните трабанти са в идеално състояние, винаги са измити, прясно боядисани и участват в различни паради и състезания.
Скъпоструващият бензин диктува свои собствени правила и при избора на кола, камо ли във времена на криза. Хората се стараят да икономисват - предпочитат по-малък автомобил, събиращ колкото може повече пътници и багаж. На подобни изисквания отговарят най-вече миниколите на почти всички световни марки - те изглеждат прилично, купетата им горе-долу са просторни, достъпни са като цена и харчат сравнително малко гориво.
Семейните често избират автомобили тип комби, които са с голям багажник. Такива коли побират обемни куфари, чанти и дори домашни любимци или непослушни деца, а при желание в тях може да се намери място и за заядлива тъща.
Сред чуждестранните марки най-предпочитаните са "Мерцедес", "Ауди", "Бе Ем Ве", "Фолксваген"... В големите фирми съществува строга йерархия и по отношение на това на кого какъв автомобил се полага. Генералният директор обикновено се вози в най-хубавата кола, на която най-често емблемата напомня хипидвижението. Началниците на отдели карат "Форд", а по-обикновените шефове се задоволяват със "Ситроен" или с "Фиат". Рядко някои от висшестоящите ръководители предпочитат да се качват в сияещи лимузини или в джипове с бронирани стъкла, освен ако не е крайно наложително.

 

Българинът готов да похарчи средно 531 лв. на Черния петък

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 216

Индустрията ни с първия ръст от 20 месеца

автор:Дума

visibility 907

/ брой: 216

Бюджет с 3% дефицит и пакет от мерки ще внесе служебната власт

автор:Дума

visibility 988

/ брой: 216

Над 17% от работещите в ЕС са били с временни договори

автор:Дума

visibility 759

/ брой: 216

Кремъл отрече за разговор Тръмп-Путин

автор:Дума

visibility 881

/ брой: 216

В РСМ очакват скоро промени в конституцията

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 216

Вотът на доверие към Шолц преди Коледа

автор:Дума

visibility 858

/ брой: 216

Преходният съвет на Хаити уволни премиера

автор:Дума

visibility 809

/ брой: 216

Изолация и безсилие

автор:Александър Симов

visibility 733

/ брой: 216

Да направим крачка назад, за да вървим три напред като общество

автор:Дума

visibility 1035

/ брой: 216

България се нуждае от връщане на държавността

автор:Дума

visibility 821

/ брой: 216

Време е Борисов и Пеевски да бъдат изолирани от властта

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 216

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ