18 Ноември 2024понеделник13:28 ч.

Може, може... Ама не ни се вярва!

/ брой: 26

автор:Васил Попов

visibility 2176

Тези дни различни неправителствени организации и представители на местната власт повдигнаха въпроса за замърсяването на въздуха в София, както и друг - за задръстването. Много интересни и любопитни идеи се появиха в публичното пространство. Например малцина знаят, че има някой си човек, който е създал електромобил и с него се движи в града. Също малцина знаят, че друг човек се движи с автомобил на водородно гориво. Тези хора, последователите и поддръжниците им, правят необходимото, за да спасят София от отвратителното нещо, което дишаме. Защото това не е въздух! Отделна тема е къде се изхвърлят отровните отпадъци от промишлени и други производства...
Но ние се връщаме към София и по-специално към нейния център.
Тези дни експерти обсъждат проблема с изчистването на София от изтичащите от ауспусите вредни емисии и как да направим столицата по-чиста. Паралелно върви и другата тема - как да се спасим от уличните задръствания. Лесно е да бъде взето решение по шосетата ни да плъзнат електроавтомобили. Защото имаме мощности да произвеждаме батерии за тях. Имаме и технологии за рециклиране на тези акумулатори, които излизат от строя. Също така имаме възможност да направим автомобили с "водородно захранване", след като един българин вече се движи с такова возило. Водородът се смесва с кислорода от въздуха и в специална камера произвежда електричество, което движи колата. И в двата варианта няма вредни отпадъци - нито във въздуха, нито на земята, нито под земята.
Изглежда, за българската столица е по-лесно транспортният проблем да се реши в частта му за чистотата на атмосферата. Защото задръстванията няма да спрат, независимо с какво си караме колите.
Много по-трудно е да се направи нова концепция за автомобилното движение, което при софийската теснотия да изкара автомобилите поне... на три етажа.
А всички, които се кандидатират за кметове, обещават как ще направят "центърът на столицата да се облекчи от автомобилното движение". Никой досега не само не е успял, ами и проблемът се задълбочава. Някой да е вдигнал колите от тротоарите? Някой да е махнал ръждясалите железа от тревните площи в междублоковите пространства?
Тези проблеми, които имаме в София, вероятно японците в Токио са ги имали кой знае кога. Московчаните ги имаха преди 20-ина години. Всички обаче успяха да се справят с тях.
Обещанието на сегашния кабинет, че със строителството на магистрали, метро и "още нещо" (неясно какво) ще направи държавата ни щастлива, е само един спукан балон.
Ние обаче си мислим - възможно ли е само със заклинания и обещания да бъдат разчистени реално съществуващи проблеми. Може, може. Но - не ни се вярва!

 

Инспекторатът на МС иска наказания в Министерството на културата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

4 щама на грипа тази година

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

3 януари ще бъде учебен ден в София

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Експерти алармират за криза с тока през зимата

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Инфлацията рязко се ускорява през миналия месец

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Застраховката на такситата поскъпва заради честите инциденти

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Еврокомисията повиши очакванията си за българската икономика

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Стреляха по резиденция на Бенямин Нетаняху

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Тръмп гласи високи мита за Евросъюза

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Гръцката полиция на крак заради демонстрации

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 220

Ново ниво

автор:Ина Михайлова

visibility 0

/ брой: 220

Това не са услуги

visibility 0

/ брой: 220

Иска ли Зеленски мир

автор:Юри Михалков

visibility 0

/ брой: 220

За лъжите и истините, свързани с „Гунди – легенда за любовта“

visibility 0

/ брой: 220

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ