04 Ноември 2024понеделник16:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Свършват ли мъките

/ брой: 29

автор:Евгени Гаврилов

visibility 13028

На 19 февруари се очаква официално да бъде пуснат в експлоатация тунела "Железница" от автомагистрала "Струма". Отсечката от нея между Благоевград и Симитли, която включва и най-дългия пътен тунел у нас се строи от 2019 г. насам, като по-голямата част от нея, включително и тунелът, са отдавна готови. Това по принцип е добра новина, но и след нея въпросите остават.
Заради некачествени геологически проучвания обаче се оказа, че няколко свлачища в района преди и след тунела не са били „забелязани“. По тази причина се наложи укрепването им, което забави пускането на отсечката с близо две години.
Проблемът обаче не е само в тунела, а в цялостното завършване на съоръжението. Защото в момента ефектът от неговото използване не е голям. Сега магистралата Свършва при Симитли. Окончателното премахване на препятствията по пътя ще се случи едва след построяването и на последния оставащ участък от магистралата – този през Кресненското дефиле.
По експертни оценки най-оптимистичния вариант "Струма" може да бъде напълно завършена след 5 години. Основният проблем обаче остава: все още не е ясно какво ще се случва с трасето през Кресненското дефиле.
Явно съдбата не само на автомагистрала "Хемус", но и на "Струма" се очертава като незавидна. И около нея се очертава тенденцията мъките да бъдат без край. Споровете за нейното трасе не могат да затихнат с години. Освен това я някой пишман бизнесмен без време ще подпали част от носещите й колони, я някой пишман политик, като Радан Кънев ще внесе в Европарламента донос срещу нейното изграждане. Такива като него преди време чрез лобистки натиск успяха да вкарат в  проекта швейцарския консорциум, който трябваше да направи план за изграждането на 16-километров тунел срещу 2,5 млн. лв. Този вариант се оказа опасен. Оттогава т.нар. "зелени" не спират с атаките срещу "Струма". Да завиди обаче човек на хората и фирмите им спечелили търга за един от последните участници на аутобана, през Кресненското дефиле. Те трябва да получат по  45,454 млн. лв. за километър.
Това стана ясно преди време, след като в АПИ  отвориха офертите за участъка от 13,2 км. от Кулата към София. Консорциумът победител бе поискал за тях 600 млн. лв, което бе с 66 млн. лв. повече от парите, които бе склонна да даде АПИ и с цели 96 млн. повече от заелия второ място кандидат-строител. А иначе вицето на Костов, Бакърджиев, вече покойник, точно преди четвърт век обещаваше "Струма" да е готова за олимпиадата в Атина през 2004 г., но не би.

Драстичен воден режим в Плевен

автор:Дума

visibility 55

/ брой: 210

Откриха 463 флакона райски газ в дискотеки в София

автор:Дума

visibility 75

/ брой: 210

Деца изпаднали в абстиненция след забраната за телефони в училище

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 210

Работодатели оспорват в съда по-високата минимална заплата

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 210

Подписват договор за новите реактори в АЕЦ "Козлодуй"

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 210

ВМЗ-Сопот с нов стар директор

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 210

Предлагат данък върху новите дрехи

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 210

Скопие окончателно се ангажира с Коридор 8

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 210

Албанският премиер разгневи Гърция

автор:Дума

visibility 73

/ брой: 210

Заплашиха съдийка за промигрантско решение

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 210

Накратко

автор:Дума

visibility 76

/ брой: 210

Чорбаджийски неволи

автор:Аида Паникян

visibility 48

/ брой: 210

Забрави ли ЕС кой е Б.Б.

автор:Юри Михалков

visibility 82

/ брой: 210

Лицемерие в нещастието

автор:Таня Глухчева

visibility 63

/ брой: 210

Бананова република

visibility 74

/ брой: 210

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ