Законът на джунглата
/ брой: 4
В Европа от доста време ни сочат като най-корумпираната държава в Евросъюза. Знаем го отдавна, но партньорите ни в общността останаха без думи след скандала с продажбите на българско гражданство. Тези дни не само европейците, но и цял свят се изуми от скандала с отнетия от България либийски кораб. И сега, освен че сме корумпирани, станахме и пирати. Или поне така ни определиха властите в Триполи, които, вбесени от загубата на танкера "Бадр", ни обявиха морска война. И предупредиха, че ще арестуват всеки български кораб в либийски води. Не възнамерявам да обсъждам кой крив, а кой прав в търговските ежби между Либия и българска частна фирма, която твърди, че либийците й дължат милиони. За това има компетентни органи. И те в края на декември м.г. постановиха, че претенциите на нашата фирма са несъстоятелни. И наредиха задържаният в Бургас танкер да бъде освободен.
Ето тук започва нашенската, до болка позната, история. Частен съдебен изпълнител хвърля в кошчето за боклука съдебното решение и действа така, както си знае. Нахлува в кораба, гони капитана и екипажа и го обявява за собственост на българската фирма. Либийският флаг набързо е сменен с панамски, танкерът е прекръстен от "Бадр" на "Бдин", а екипажът е сменен с украински. Пиратска му работа. Проблемът е, че в абордажа е участвал не само частният съдебен изпълнител (ЧСИ), но и държавни институции - "Морска администрация" и Гранична полиция. След като скандалът се разгоря, оттам се оправдаха, че са действали според закона. Кой закон, бе хора, закона на джунглата ли? Как така вярвате на един ЧСИ, а не вярвате на българския съд?! Но в джунглата е така - правото е на страната на силния. У нас това е ЧСИ. По празниците стотици хора изпищяха, че частни съдебни изпълнители са ги оставили без стотинка с измислени вземания, удариха дори дарителски фонд на онкоболен. Защо да не се облажат и с един чужд танкер. Пиратска му работа, но в джунглата е така...