В България може да има завод на "Шкода"
/ брой: 216
Германската група "Фолксваген" (Volkswagen) планира изграждане на нов завод за производство на коли "Шкода" извън Чехия и сред потенциалните места са страни на изток като България "и дори Турция". Решението може да бъде взето от надзорния съвет още следващата седмица.
Това твърди в новия си брой авторитетното в деловите среди германско издание "Ханделсблат". Статията е преразказана в обзора на печата от агенции като американската "Дау Джоунс" и австрийската АПА. Засега няма коментари нито от "Фолксваген", нито от "Шкода", която от 27 години се контролира от германския концерн. Заседанието за преглед на стратегията на "Фолксваген" е насрочено за следващия петък, 16 ноември, когато трябва да бъде одобрена и инвестиционната програма за следващата година.
В Германия повече внимание привлича вероятността предприятията в Емден и Хановер да бъдат преоборудвани за производство на електромобили. Една от основните причини, пише "Ханделсблат", е, че компанията има проблем с постигането на по-строгите стандарти за емисии на двигатели с вътрешно горене, наложени след избухването на скандала "Дизелгейт". В Емден се произвежда основно моделът "Пасат", но търсенето е незадоволително, включително заради растящия интерес към SUV коли. Причините да се обсъжда бъдещето на производство на "Шкода" са различни - най-вече заради това, че в Чехия вече няма достатъчно персонал за разширяването му, пише АПА. Агенцията припомня, че в страната се произвеждат около 1.23 млн. коли, но брандът се развива добре, а очакванията са продажбите да растат благодарение на нови SUV и навлизане в сектора на електромобилите.
Преди година Ройтерс разказа в ексклузивен репортаж, позоваващ се на източници от германската компания, че заводите в Млада Болеслав създават проблем на ръководството във Волфсбург, защото са започнали да "подяждат" пазарен дял на германската компания майка. Агенцията разказа, че и германските профсъюзи се опитвали да задушат конкуренцията от Чехия с планове да преместят извън страната част от производството и да накарат чешкия бранд да плаща по-скъпо за споделената технология.