14 Юли 2024неделя12:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Обособяването на училища за елита е неприемливо

/ брой: 274

автор:Дума

visibility 1232

Образователната ни система не трябва и не може да бъде адаптирана приоритетно само към учениците с по-голям потенциал или предимно към учениците с по-големи икономически възможности.
Два са най-тревожните проблеми в образованието. Първият. Образованието може и трябва да развива интензивно деца с по-значим интелектуален потенциал, както повечето образователни системи в европейските страни. Съображенията са за ускоряване на икономическото развитие, създаване на научен капацитет и изпреварващ научно-технически потенциал. Вторият. Става въпрос за социалното разслоение на обществото. Много ученици остават вън от образователната система, други - на ниско образователно равнище и високо ниво на нищета.
Единият акцент на развитие е разгръщане на диференцирана образователна система, в която има както училища за изявени ученици, така и училища за деца с програмирана нищета. Другият път е чрез така наречената отворена система. Във всяко основно и средно училище, където е възможно, изявените ученици да се обособяват в елитни паралелки. Това е то отворена образователна система. Всеки може да се възползва от системата с отворено учебно съдържание, с отворени възможности за пълноценни взаимоотношения в една и съща сграда, с едни и същи учители, с едно и също училищно ръководство и с една и съща материална база. Практиката да се самообособяват училища само за изявени ученици е неприемлива и според мен трябва да бъде преустановена.

Доц. Петко КРЪСТЕВ, Кърджали        
                                                                       
                                                            

 

Обявяват кандидат-купувачите на "Виваком"

автор:Дума

visibility 1526

/ брой: 131

Плащаме до 10 лв. за чадър на морето

автор:Дума

visibility 1431

/ брой: 131

НАТО пуска военен коридор през България

автор:Дума

visibility 1712

/ брой: 131

Левицата във Франция търси премиер

автор:Дума

visibility 1539

/ брой: 131

Фантазии и шамани

автор:Александър Симов

visibility 1737

/ брой: 131

Райски намерения по пътя към ада

автор:Деси Велева

visibility 1759

/ брой: 131

В очакване на Конституционния съд

visibility 1584

/ брой: 131

Датата - 12.07.2024 г.

автор:Дума

visibility 1589

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ