15 Август 2024четвъртък19:13 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пускат концесионери в железопътните превози

/ брой: 69

автор:Дума

visibility 1164

Концесионери ще могат да управляват жп инфраструктурата, освен НКЖИ. Това гласуваха депутатите на първо четене с промени в закона за железопътния транспорт. Ако те бъдат приети ще се прекрати монопола на Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), като се даде право на дружеството да прехвърля дейности на други предприятия.
Изпълнителната агенция „Железопътна администрация" трябва пък да бъде определена за регулаторен орган в сектора на жп превозите, без да се засягат правомощията на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
Поправките са предложени във връзка със стартиралата наказателна процедура срещу България заради неправилно транспонирани текстове от европейски нормативни актове в националното законодателство. Наказателната процедура е на втори етап, т.е. мотивирано становище. Ако страната ни не предприеме мерки, Европейската комисия (ЕК) ще заведе дело в Съда на ЕС.
Дава се също така право на НКЖИ да прехвърля дейности по развитие, поддръжка и обновяване на железопътната инфраструктура и свързани с това задачи на железопътни предприятия или дружества, които контролират железопътно предприятие или са контролирани от железопътно предприятие, без да възниква конфликт на интереси.

1700 работници от "Марица Изток" - предсрочно в пенсия

автор:Дума

visibility 405

/ брой: 155

Спират разширението на "Чирен" заради проверката на Кьовеши

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 155

LNG терминалът в Александруполис ще заработи на 1 октомври

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 155

2% ръст на икономиката през второто тримесечие

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 155

Гърция се залавя с пожара до България

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 155

Протест в Братислава срещу словашката култура

автор:Дума

visibility 382

/ брой: 155

Масови съкращения в германската икономика

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 155

Накратко

автор:Дума

visibility 1095

/ брой: 155

Чудна Картинка

автор:Нора Стоичкова

visibility 953

/ брой: 155

Излизаме от релсите

visibility 836

/ брой: 155

Радев, спаси децата ни!

автор:Юри Михалков

visibility 746

/ брой: 155

Що е ляво и има ли то почва у нас?

visibility 465

/ брой: 155

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ