18 Октомври 2024петък21:40 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Eдва 26 км нови пътища построени през 2023 г.

/ брой: 100

автор:Дума

visibility 451

За цялата 2023 г. в България са построени едва 26 километра нови пътища. Това показват последните данни на НСИ. От тях 11 км са третокласни, а 15 км - магистрали.
Част от новите шосета трети клас се намират в Бургаска област, при това само 5 км са наистина нов път. Останалите са или третокласни, които свързват отделни села, или пътни връзки при нови кръстовища. Едно от тях е 5-километров асфалтов път, направен само заради новия обход на Бургас.
В същото време 5 км пътища, които са били налични в края на 2022 г., липсват през 2023-та. Три километра от тях са във Варненска област, а други два - в Софийска. Обяснението е, че това са участъци от пътища, които през 2023-та са станали общински.
Освен близо 20 хиляди километра републикански пътища, у нас има и около 40 хиляди километра общински. Понякога държавата деактува свои пътища, за да ги даде на някоя община. Причината е, че по тях много хора пътуват до работните си места и когато пътят стане общински, отпада необходимостта от винетка. Около София такъв е пътят между Божурище и отбивката за Хераково, който е част от трасето за Калотина, но за жителите на тези населени места е общински път.
Сред новопостроените пътища има и 15 км магистрали. Те се намират на територията на Софийска област - става дума за магистрала “Европа”, която през 2023 г. достигна до София. За да се изгради напълно, трябват още двайсетина километра, докато се свърже със Западната дъга на софийското Околовръстно. В момента в България има 840 км магистрали.
От данните на НСИ става ясно, че у нас все още има пътища, които не са асфалтирани. Те са общо 488 км, от които 32 са с павета. От останалите повече се оказват изобщо без настилка - 341 километра. По-интересно е, че за година те са се увеличили, защото през 2022-ра са били 327 километра.

Чуждите инвестиции се сринаха със 77% за година

автор:Дума

visibility 544

/ брой: 199

Завършването на първия лот от "Хемус" се отлага

автор:Дума

visibility 550

/ брой: 199

61% от питейната вода у нас се губи

автор:Дума

visibility 1257

/ брой: 198

Планът на Зеленски удари на камък в НАТО

автор:Дума

visibility 496

/ брой: 199

Атина против двустранните мигрантски споразумения

автор:Дума

visibility 548

/ брой: 199

София и Скопие ще строят Коридор №8

автор:Дума

visibility 635

/ брой: 199

Аржентина и България заедно на Антарктида

автор:Таня Глухчева

visibility 701

/ брой: 199

Безсрамие!

автор:Мая Йовановска

visibility 653

/ брой: 199

Мутра „спасител“

автор:Юри Михалков

visibility 575

/ брой: 199

100 решения за България

автор:Дума

visibility 515

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ