09 Ноември 2024събота11:06 ч.

ВРЕМЕТО:

В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд. В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд.

Стачки и експерименти

/ брой: 14

автор:Деси Велева

visibility 633

Деси ВЕЛЕВА


Явно ГЕРБ в София ще изпратят мандата със загиващ градски транспорт. Освен че едва се крепи през последните години финансово, той бе посечен и от КОВИД-19 и енергийната криза. В момента фиаско търпи и скъпата, дългоочаквана система за таксуване, а заложените иновации в нея съвсем сринаха доверието на столичани в управляващите. Поредната "секира" идва от служителите на транспорта, които отново плашат с протести. Това не е първото предупреждение на заетите в сферата, но досега недоволството им достигаше само до предупредителни изяви и бе потушавано в зародиш. 

Дали пък не дойде моментът за ефективна стачка в транспорта? Това е един от секторите, които поддържат активния столичен живот. Без него София буквално загива. Съвсем резонно е заетите в сектора да искат по-високи заплати, по-добри условия за труд и възможност да си ползват отпуските. Тогава идва и въпросът къде отиват парите от държавната субсидия, от карти, билети, глоби, сини и зелени зони... И какво върши вездесъщият Център за градска мобилност, освен че се слави като черната дупка на общината. 

Чакахме реформи, чакахме удобни и съвременни условия за пътуване, чакахме достъпен транспорт. А получихме скрито вдигане на цените чрез глоби за валидиране и отмяна на евтини абонаментни карти, безплодни експерименти и взаимни обвинения кой носи отговорността на поредния неуспех. 

А, доколкото знаем, София от много години се управлява само от ГЕРБ. Мнозинството районни кметове също са на ГЕРБ. Върховете на общинските дружества и предприятия са заети от хора на ГЕРБ. Има ли изобщо място за въпроси чия може да бъде вината за случващото се в София, в районите и в градския транспорт? Да бъдат така добри да си поемат задълженията от партията в оставащите им няколко месеца от мандата, за да не оставят пълен батак за наследниците. И да не им минава през ума, че ще продължат да безчинстват още няколко години на "Московска" 33. Нали?

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 748

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 591

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 722

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 745

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 762

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 739

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 706

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 651

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 657

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 681

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 704

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ