На колела
/ брой: 206
Деси ВЕЛЕВА
Велосипедно състезание опразни вчера централни столични улици и това принуди част от столичани да станат пешеходци. Току-виж тези две групи превземат не само от време на време центъра, а постоянно, и то целия град. Натам върви работата заради тръгналия към фалит столичен обществен транспорт. В момента той я кара на мускули, с дефицит на средства, просрочени дългове, дишащи във врата доставчици, които си чакат плащанията или плашат със съд.
Единствената политика, която досега прилагат от Столичната община, е кредитирането. През няколко месеца се отпускат заеми за най-закъсалите общински транспортни дружества в очакване на незнайно какво. Защото нещата в тази област са толкова черни, безнадеждни и печални, че изход не се вижда - нито близък, нито в по-далечна перспектива.
В такава отчайваща ситуация биха дошли много добре като финансова инжекция онези сериозни средства, които кметът Йорданка Фандъкова често обявява, че събира от глоби на провинили се изпълнители на обществени поръчки. Тя все санкционира, все обещава, че нито една грешка на фирмите няма да е за сметка на хората. Следователно в общинската хазна трябва да се е натрупала значителна сума от чужди прегрешения.
Вместо това се очаква Столичният общински съвет да гласува трети заем в последните месеци за автотранспорта на града. А какво става с миналите кредити и обслужват ли се те? Никой не казва. Или просто е прието, че се влиза в една обречена спирала и всеки следващ заем изплаща стария, за да се позакрепи временно положението.
Не можем да отречем, че от кметството са достатъчно изобретателни, за да вкарат и самите ползватели на транспорта в схемата с кредитирането. Напоследък те се насърчават да ползват все по-дългосрочни превозни документи -най-често за година напред. Може следващата оферта да е за двугодишни карти. За тригодишни...
Или най-добре - всички на колелата!
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.