27 Юли 2024събота02:22 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Иновация или табела

/ брой: 26

автор:Деси Велева

visibility 1019

Деси ВЕЛЕВА


Много иновации, малко резултати. Това е обобщението на цялостната картина, която разкрива състоянието на образователната система у нас. По последни данни на МОН над 250 училища искат да бъдат обявени за иновативни заради предлаганите от тях нетрадиционни проекти за обучение. Други над 540 вече са получили този статут и се титулуват с модерното звание, което би трябвало да ги издигне в очите на обществото и по-конкретно на майките. Защото, коя друга, ако не родителската ангажираност, ще отговори на зова на директорите да се запишат децата именно в тяхното напредничаво училище. 

Но иновацията остава най-често до табелата на училището. Промяната не влиза вътре, не засяга учениците и техните резултати. Школото просто слага табелата и получава престижната титла, която служи за магнит за заблудените. Защото иновативно не означава работещо. Поне не в нашите географски ширини. Промяната в училище идва с предварително обмисляне, а на с експерименти и купешни термини. Затова и след години на опити за преустройство на цялата образователна система, школото си остава също толкова непрогресиращо, нереформирано, неотговарящо на съвременните потребности на учениците. 

В една система, в която все още се обсъжда колко тежат раниците на учениците, кой е застрашен от сколиоза и колко "бисера" са засечени в еди кой си учебник, за какво изобщо иновативно обучение може да се говори?

След някоя и друга година всички училища ще сложат в наименованието си "иновативно" и така понятието съвсем ще се обезцени. Тогава какво ще правим? Ней-вероятно ще търсим адекватни начини за промяна на системата или просто нова думичка, която да издигне ресорното ведомство в собствените му очи.

България пак се размина с нови влакове

автор:Дума

visibility 570

/ брой: 141

Най-опасният пожар са некадърниците с власт

автор:Дума

visibility 589

/ брой: 141

КЗК даде зелена светлина на БАКБ да купи Токуда банк

автор:Дума

visibility 471

/ брой: 141

Военен съюз срещу Иран

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 141

ЕК заведе три дела срещу България

автор:Дума

visibility 549

/ брой: 141

Гърция екстрадира българин в САЩ

автор:Дума

visibility 500

/ брой: 141

Германия отказва войници и оръжия срещу Русия

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 141

Идеята

автор:Стефан Продев

visibility 539

/ брой: 141

Душевна нищета

visibility 515

/ брой: 141

Блед символ

автор:Евгени Гаврилов

visibility 532

/ брой: 141

Строителни илюзии

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1208

/ брой: 140

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ