На фокус
За едната ЧЕЗ...
/ брой: 161
Баща ми беше лоялен клиент. Плащаше първо и редовно сметките, таксите, данъците... Той успя да ми предаде това качество и аз изпълнявам синовно дълга си. Но съм забелязал, че колкото си по-лоялен, толкова повече си онеправдан.
На пазара в Антоново редовно пазарувам от един и същи производител и търговец. Продава ми домати, мери ги за четири и петдесет, слага още едно доматче и казва: "Хайде за пет лева." Ако и той беше лоялен, би казал: "Давам ти ги за четири лева. Ти си ми редовен клиент." Но търговецът си е търговец. А лоялният клиент си остава лоялен.
Редовно си плащам сметките за услугата на Булсатком, понякога и за шест месеца напред - авансово. Веднъж закъснях с няколко часа. И веднага ми прекъснаха телевизионния сигнал.
Но въпреки това продължавам да живея за едната чест, както живееше и баща ми. Ето сега съм клиент на електроразпределителното дружество ЧЕЗ в София, а лятото прекарвам 3-4 месеца в Търговищка област и електричеството ми доставя друго дружество - ЕОН. И забележете, за включена единствено осигурителна инсталация СОТ 161 и един хладилник в жк. "Света троица" - Илинден, потреблението се оказва същото. Идва ми сметка от София за 40 лева във времето, когато не съм в апартамента си - същата и когато ползвам всеки ден ток. Същата сума сега отива и за ЕОН за услугите в Антоново. Явно, в сила е обяснението, че живея за едната чест. Т.е. едната ЧЕЗ...
Дойдоха и изравнителните сметки от Топлофикация АД. И там същата картина. След като си плащал отоплението през зимата редовно по двеста и кусур лева месечно, накрая идва и нова изравнителна сметка от четири-петстотин лева!Както е и при ЧЕЗ... При Софийска вода... Случаят не е частен, затова и го оповестявам.
Наистина живеем за едната ЧЕЗ!